Unica Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Hallo, ik heb 2 lay-outs 1 overzichtstabel met per regel een knop "ga naar gerelateerd record" dan wordt er naar de detail lay-out gegaan. Wat ik zou willen, is dat enkel dat ene record bereikbaar is. Nu kan je doorscrollen naar andere records en dat wil ik vermijden. kan iemand me helpen? mvg Lieven Quote
0 hiker Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Dit is mogelijk via Omit record en find Omit records Quote
0 Unica Posted January 21, 2010 Author Posted January 21, 2010 Dag Hiker, bedankt voor de tip ik heb wat zitten proberen met die Omit functie maar raak er toch niet echt uit. Mijn probleem zit hem in het maken van defitige scripts. Heeft iemand aanbevelingen qua lectuur/sites met stap voor stap voorbeelden en goeie uitleg? Momenteel heb ik "Filemaker Pro 8 - The missing manual" maar zou nog iets extra kunnen gebruiken. mvg Lieven Quote
0 pjotter Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 Ik weet niet of dit is wat je bedoelt maar kijk maar: op 1 layout zet deze op list view. Bij begin van een record maak een knop waar je de de opdracht aan geef: ga naar gerelateerd record. Vervolgens geef je aan alleen dat record te laten zien. Quote
0 andries Posted January 21, 2010 Posted January 21, 2010 voor goede lectuur raad ik de Filemaker Bible reeks aan van Ray Cologon. Vind ik de meest complete reeks over FileMaker, van beginner tot ver gevorderd. Maar zoals de naam zegt: het is een bijbel, en dus een hele boterham om hem eens door te nemen. hier vind je meer info: http://developer.filemaker.com/solutions/detail/?item=solution.10000002697 Quote
Question
Unica
Hallo,
ik heb 2 lay-outs
1 overzichtstabel met per regel een knop "ga naar gerelateerd record"
dan wordt er naar de detail lay-out gegaan.
Wat ik zou willen, is dat enkel dat ene record bereikbaar is.
Nu kan je doorscrollen naar andere records en dat wil ik vermijden.
kan iemand me helpen?
mvg
Lieven
4 answers to this question
Recommended Posts