Arnoud Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Mooi die extra functionaliteit in table view. Je kan nu zelf nieuwe regels en kolommen aanmaken. Maar niet zo mooi voor diegenen onder ons die applicaties maken voor andere gebruikers. Het is vaak niet gewenst dat de eindgebruiker dit zelf kan doen. Mijn vraag is dan ook, kan deze nieuwe functie niet uitgeschakeld worden d.m.v. een simpele checkbox? Ik heb het niet gevonden althans. Filemaker wordt op zo een manier steeds minder aantrekkelijk voor developers en dat is jammer. Arnoud Quote
0 edc Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 In filemaker 10 kan je in de layout instellingen - weergaven, de table view afzetten, zodat je de gebruiker kan beletten om tableview te kiezen of te gebruiken. Waarschijnlijk moet dit in fm11 ook nog kunnen. Quote
0 Arnoud Posted March 18, 2010 Author Posted March 18, 2010 Zeker dat kan maar ik wil juist table view gebruiken vanwege het sorteren en de grid. Ik wil die plustekens er niet bij hebben dan maken de gebruikers er een puinhoop van. Ik ben nu weer gedwongen om listview te gebruiken. Quote
0 hbrendel Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Geef je gebruikers beperkte rechten, en het werkt allemaal zoals je wilt. Quote
0 Jeroen Aarts Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Henk was met nipt voor Inderdaad, als gebruikers niet de rechten hebben om velden of records toe te voegen, dan verschijnen de '+' knopjes niet... - Jeroen Quote
0 SuperWimmie Posted March 19, 2010 Posted March 19, 2010 Ik vind het een schijnoplossing. We hebben het er al vaker over gehad, als het gevolg is dat gebruikers helemaal geen records meer kunnen toevoegen, heb je het ene gat gevuld met het andere. Dat plusje hoort instelbaar te zijn op de table-view. Niet meer, niet minder. Helaas komt die boodschap nog niet over bij Filemaker. Om over de invoervalidatie nog maar te zwijgen. Quote
0 jw Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 een betere methode is om de gebruikers toegang te ontzeggen tot het aanpassen van de databasestructuur. Dan kunnen ze gerust de table view gebruiken. Quote
Question
Arnoud
Mooi die extra functionaliteit in table view.
Je kan nu zelf nieuwe regels en kolommen aanmaken.
Maar niet zo mooi voor diegenen onder ons die applicaties maken voor andere gebruikers.
Het is vaak niet gewenst dat de eindgebruiker dit zelf kan doen.
Mijn vraag is dan ook, kan deze nieuwe functie niet uitgeschakeld worden d.m.v. een simpele checkbox?
Ik heb het niet gevonden althans.
Filemaker wordt op zo een manier steeds minder aantrekkelijk voor developers en dat is jammer.
Arnoud
6 answers to this question
Recommended Posts