Ga naar inhoud
  • 0

SMTP Email(s) could not be sent successfully


burggraaf

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan het script niet geopend krijgen, dus controleren is ietwat lastig.

 

Maar het lijkt me dat de ingestelde waarden mogelijk niet goed zijn, smtp.domain.nl lijkt mij niet geheel werkend.

Naam en wachtwoord moeten ingesteld worden om op de SMTP server toegang te krijgen.

 

Feitelijk is het precies hetzelfde als dat je in Outlook een Account aanmaakt.

Link naar reactie
  • 0

Het poortnummer is standaard en we hebben geen wachtwoordverificatie voor uitgaande mail. Dus dat kan het niet zijn. En uiteraard, de info in de velden is slechts als voorbeeld. Maar als we hierin onze standaard gegevens invullen, zoals we normaliter ook in outlook doen (en daar werkt alles prima), krijgen we toch de foutmelding... Mailserver hier is smtp.xs4all.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik moet wel met een usernaam en wachtwoord mijn email halen trouwens.

 

Bij mij doet jouw script het gewoon.

Weet je heel zeker dat je geen typefouten (return is zo'n leuke) in je instellingen hebt zitten?

Kan je het ook eens met een andere account proberen.

maakt jullie netwerk geen gebruik van proxies of andere beperkingen?

 

Mijn conclusie zou zijn dat er met het script en de applicatie niets mis is omdat deze het bij een ander (bij mij en andries bijvoorbeeld) wel gewoon doet.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0
Ik moet wel met een usernaam en wachtwoord mijn email halen trouwens.

Dat kan, het is maar net wat voor type account je gebruikt. Standaard is dit echter bij de meeste poviders niet nodig. Mail kun je normaliter versturen via de mailserver van je ADSL-provider (standaard via poort 25) zonder naam of wachtwoord.

 

maakt jullie netwerk geen gebruik van proxies of andere beperkingen?

Nee...

 

Mijn conclusie zou zijn dat er met het script en de applicatie niets mis is omdat deze het bij een ander (bij mij en andries bijvoorbeeld) wel gewoon doet.

Daar lijkt het nu inderdaad op. 't Zal dus wel even puzzelen worden om te zien waar het dan wel in zit...

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

 

Ik zit met een soortgelijk probleem.

Ik heb een script dat automatisch facturen verstuurt. de ene keer wordt de mail wel verstuurd maar meestal komt de melding dat de mail niet verstuurd kan worden.

 

via de mail client (in mijn geval Outlook 2010) versturen zou een goede oplossing zijn, waren het niet dat Outlook dan met een pop-up komt vanuit het vertrouwenscentrum...

 

 

ik sta open voor alle suggesties....

Link naar reactie
  • 0
Het zal je misschien niet veel helpen, maar met een Mac kun je dit automatisch en ongezien doen.

 

Al jaren gebruik ik met heel, heel veel plezier het programma (tje) 'KLICK YES' wat je makkelijk kunt vinden met Google.

 

Deze geeft 'toestemming' aan Outlook om te versturen. Ideaal is het nog niet, maar het werkt wel !!!

 

Zie hier http://www.contextmagic.com/express-clickyes/

 

Probeer eerst de gratis versie !!!

Link naar reactie
  • 0

Interessant berichtje voor dit onderwerp, zojuist ontvangen van XS4ALL:

 

 

Geachte klant,

 

U krijgt dit bericht omdat u e-mails via onze uitgaande mailserver

(smtp.xs4all.nl) verstuurt vanaf een internetverbinding bij een andere provider. Dit gebeurde zonder dat uw e-mailprogramma zich aanmeldt met een geldige loginnaam/wachtwoord combinatie op onze uitgaande mailserver. Dit gebeurde op wo 8 sep 2010 16:13 via XXXXctory.nl).

 

Bij XS4ALL kon dit altijd via POP-before-SMTP, een optie waarbij u eerst e-mail ophaalt via pop.xs4all.nl waarna het versturen vanaf dezelfde verbinding voor een half uur toegestaan wordt. Dit gaat echter veranderen.

 

De functionaliteit POP-before-SMTP zal voor u op zaterdag 19 februari

2011 uitgeschakeld worden. Wij verzoeken u de instellingen in uw e-mailprogramma aan te passen zodat u verder zonder problemen van onze uitgaande mailserver gebruik kunt blijven maken.

 

Zie https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/algemeen/smtpauth.php

 

Deze informatie kunt u ook vinden op de XS4ALL homepage voor klanten, klik op 'POP-before-SMTP uitgefaseerd' onder het kopje 'Actueel'.

 

Verander de instellingen voor de uitgaande mailserver naar het aanmelden met loginnaam en wachtwoord. Heeft uw e-mailprogramma de optie om dezelfde gegevens te gebruiken als voor de inkomende mailserver? Dan adviseren wij u die optie te gebruiken.

 

We raden ook aan om de verbinding met de in- en uitgaande mailservers van XS4ALL te versleutelen. Zeker wanneer die vanaf een niet-XS4ALL-verbinding tot stand komt.

 

De juiste instellingen kunt u vinden op https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/instellingen/ of klik op "Instellingen" in het rechtermenu op de vorige genoemde pagina.

 

Binnen 5 dagen kunt u geen e-mail meer versturen volgens de huidige methode, dus pas snel uw instellingen aan.

 

Mocht u er met de gegeven aanwijzingen niet uit kunnen komen dan heeft u met de XS4ALL Webmail - https://webmail.xs4all.nl/ - nog de mogelijkheid e-mail te versturen.

 

U kunt ook telefonisch contact met de technische helpdesk opnemen om begeleiding te krijgen met het aanpassen van de instellingen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

--

XS4ALL Helpdesk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...