Ga naar inhoud
  • 0

scriptactivering bij toegang object


Gem

Vraag

Hallo

 

Via scriptactivering bij toegang object (rechts klikken op veld) hang ik een script aan een veld die afhankelijk van de waarde (bolean) van een ander veld, de focus plaatst op een object met naam x.

Deze methode gebruik ik om de inhoud van bepaalde velden onder bepaalde voorwaarden te blokkeren.

 

Deze methode werkt goed op een invoerveld maar blijkbaar niet op een veld dat gedefiniëerd staat als keuzerondjes of checkboxes.

Weet iemand hoe je dit wel voor elkaar krijgt ?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En ik die dacht dat dit duidelijk was...

 

Je hebt een veld A waar je tekst kan invoeren.

Klik rechts op het veld A en kies voor "scriptactivering instellen", gebeurtenis "bij toegang object" en actief bij bladeren.

Kies nu een script dat afhankelijk van de waarde van veld B de focus van veld A verplaatst naar een tekstobject met naam "x". (rechtsklikken op tekstobject en naam x geven)

script is dan:

if [b=1]

Ga naar object [objectnaam:"x"]

script afsluiten

end if

 

Op deze wijze kan je voorkomen dat de inhoud van veld A gewijzigd wordt wanneer bv B=1.

Dit werkt goed als veld A een invoerveld is, maw als je er iets kunt in typen.

Als veld A een veld is met keuzerondjes of keuzevierkantjes dan werkt dit niet meer en kan je maw de inhoud van veld A steeds wijzigen zelfs wanneer veld B=1.

 

Mijn vraag is:

 

Hoe komt het dat mij script enkel zijn werk doet bij een invoerveld en niet bij een veld met keuzevakjes(rondjes) en hoe kan ik dit wel doen werken ?

 

8)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...