Ga naar inhoud
  • 0

Export naar vCard


Zeehond

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@zeehond

Je kan misschien eens proberen de ¶ te converteren naar crlf met:

Substitute ( vCard ; ¶ ; Char ( 13 )  & Char ( 10 ) )

In filemaker ziet dat er uit als ¶¶ maar als je de inhoud van het veld exporteert naar een tekstbestand en dat op windows opent in notepad of in wordpad, dan staat daar slechts één ¶. Ik heb het bestand even niet op MacOS getest, maar het kan zijn dat daar wel ¶¶ wordt getoond, maar ik meen dat een vCard bestand dan toch goed wordt gelezen.

 

Het probleem waar hier je tegenaan loopt is dat windows (al eeuwen) de verkeerde returns hanteert, maar sinds 90% van de populatie windows gebruikt zijn we met zijn allen veroordeeld er toch maar mee te leven.

Link naar reactie
  • 0

Ik schrijf bestanden die een CRLF ( ascii 13 + ascii 10 ) moeten krijgen altijd weg met onderstaande custos function ( 360works scripmaster benodigd ). Binnen deze functie worden de regeleindes dan automatisch goed gezet.

 

custom function: file_write_crlf( path ; string )

 

Let(

[

x=SMSetVariable( "filePath" ; path )

; x=SMSetVariable( "textToWrite" ; string )

]

;

EvaluateGroovy(

"OutputStreamWriter writer = new OutputStreamWriter( new FileOutputStream( filePath ), \"utf-8\" );

¶writer.write( textToWrite.replace( \"\n\", \"\r\n\" ) );

¶writer.close();

¶return true;"

)

)

Link naar reactie
  • 0

@felix

dat op windows het bestand niet goed wordt gelezen komt inderdaad door het exportformaat van text uit een veld en dat is niet te wijzigen. Heeft dus bij nadere beschouwing helemaal niks te maken met de regeleinden, dat is slechts een symptoom. Ik gebruik zelf geen adressenboeken in mijn OSsen en zo dus ook vcf (bijna) nooit.

 

Verder leiden ook hier weer meer wegen naar Rome. Een xsl-export werkt prima, als je maar naar utf-8 exporteert, maar met een plugin zoals de troi-file of als je op java durft te vertrouwen: de 360works-scriptmaster doen het ook perfect om een vcf-bestandje te genereren. Als je geen plugin wilt gebruiken lijkt een xml/xsl-export de beste optie.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar dat is zeker niet met een kanon op een mug schieten. Ik heb het voorbeeld dat WJ aan heeft gedragen niet gezien, maar als je een beetje uit de voeten kan met xsl, dan is het helemaal niet moeilijk om een template te maken. Je moet alleen wel precies weten hoe een vcf bestand er uit moet zien, dat is m.i. lastiger dan de bijbehorende xsl te bouwen .... maar daar mag jij uiteraard anders over denken. Ik vind de inzet van een plugin, enig en alleen voor iets wat je met echte standaards kan oplossen weer een stap te ver gaan (haha, hoor mij even als overtuigd plugin-gebruiker ;-))

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...