Zeehond Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Hallo, Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om vanuit FM een vCard te maken. ik heb de volgende custom functie gevonden: http://www.briandunning.com/cf/563 dit gaat goed onder OS maar onder windows lijkt de file leeg. heeft iemand een idee voor een multi platform oplossing?? alvast bedankt. Quote Link to comment
0 Felix Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Zeehond Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Beste Felix, Ik roep een script aan die de custom functie gebruikt om de tekst in een cel te plakken. middels "veldinhoud exporteren" maak ik bijgevoegd bestand. alvast bedankt voor het meekijken! groet, Rik Dennis Kranenburg.zip Quote Link to comment
0 Felix Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Is het dan uiteindelijk gelukt? Murtje Quote Link to comment
0 Zeehond Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Helaas tot op heden geen succes met vriendelijke groet, Rik Quote Link to comment
0 menno Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 @zeehond Je kan misschien eens proberen de ¶ te converteren naar crlf met: Substitute ( vCard ; ¶ ; Char ( 13 ) & Char ( 10 ) ) In filemaker ziet dat er uit als ¶¶ maar als je de inhoud van het veld exporteert naar een tekstbestand en dat op windows opent in notepad of in wordpad, dan staat daar slechts één ¶. Ik heb het bestand even niet op MacOS getest, maar het kan zijn dat daar wel ¶¶ wordt getoond, maar ik meen dat een vCard bestand dan toch goed wordt gelezen. Het probleem waar hier je tegenaan loopt is dat windows (al eeuwen) de verkeerde returns hanteert, maar sinds 90% van de populatie windows gebruikt zijn we met zijn allen veroordeeld er toch maar mee te leven. Quote Link to comment
0 Jos Hofman Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Ik schrijf bestanden die een CRLF ( ascii 13 + ascii 10 ) moeten krijgen altijd weg met onderstaande custos function ( 360works scripmaster benodigd ). Binnen deze functie worden de regeleindes dan automatisch goed gezet. custom function: file_write_crlf( path ; string ) Let( [ x=SMSetVariable( "filePath" ; path ) ; x=SMSetVariable( "textToWrite" ; string ) ] ; EvaluateGroovy( "OutputStreamWriter writer = new OutputStreamWriter( new FileOutputStream( filePath ), \"utf-8\" ); ¶writer.write( textToWrite.replace( \"\n\", \"\r\n\" ) ); ¶writer.close(); ¶return true;" ) ) Quote Link to comment
0 WJ Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Kan je niet mooier via xml/ xsl een vcard maken ? Groet, WJ Quote Link to comment
0 WJ Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Kan je niet mooier via xml/ xsl een vcard maken ? Even google levert al een voorbeeld op. http://ryosode.com/blog/?p=812 Groet, WJ Quote Link to comment
0 Felix Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 menno Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 @felix dat op windows het bestand niet goed wordt gelezen komt inderdaad door het exportformaat van text uit een veld en dat is niet te wijzigen. Heeft dus bij nadere beschouwing helemaal niks te maken met de regeleinden, dat is slechts een symptoom. Ik gebruik zelf geen adressenboeken in mijn OSsen en zo dus ook vcf (bijna) nooit. Verder leiden ook hier weer meer wegen naar Rome. Een xsl-export werkt prima, als je maar naar utf-8 exporteert, maar met een plugin zoals de troi-file of als je op java durft te vertrouwen: de 360works-scriptmaster doen het ook perfect om een vcf-bestandje te genereren. Als je geen plugin wilt gebruiken lijkt een xml/xsl-export de beste optie. Quote Link to comment
0 Felix Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 menno Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Sorry, maar dat is zeker niet met een kanon op een mug schieten. Ik heb het voorbeeld dat WJ aan heeft gedragen niet gezien, maar als je een beetje uit de voeten kan met xsl, dan is het helemaal niet moeilijk om een template te maken. Je moet alleen wel precies weten hoe een vcf bestand er uit moet zien, dat is m.i. lastiger dan de bijbehorende xsl te bouwen .... maar daar mag jij uiteraard anders over denken. Ik vind de inzet van een plugin, enig en alleen voor iets wat je met echte standaards kan oplossen weer een stap te ver gaan (haha, hoor mij even als overtuigd plugin-gebruiker ) Quote Link to comment
Question
Zeehond
Hallo,
Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om vanuit FM een vCard te maken.
ik heb de volgende custom functie gevonden:
http://www.briandunning.com/cf/563
dit gaat goed onder OS maar onder windows lijkt de file leeg.
heeft iemand een idee voor een multi platform oplossing??
alvast bedankt.
13 answers to this question
Recommended Posts