Jump to content
  • 0

functie "als" gebruiken

Gerard Exis

Question

Posted

Ik heb gekeken bij de "zelfstudie" maar kan niks bruikbaars vinden, daarom stel ik hier de vraag:

Waar kan ik een duidelijke uitleg of (beknopte cursus) vinden over de formules die gemaakt kan worden in FM.

Ik weet dat hetgeen ik wil voor de gevorderde FM gebruiker dit heel simpel klinkt, echter ik zit als beginner te prakkiseren hoe ik het voor elkaar krijg en minstens net zo belangrijk voor de toekomst, hoe de logica in de werking zit.

Het volgende wil ik proberen te maken:

Bij het laden in Nederland kan ik zien in een bestandje dat ik heb gemaakt of het aantal wat ik moet laden aanwezig is, indien na het scannen blijkt dat er een verschil is kan ik dat direct zien, en dat voor een beginner :mrgreen:

Maar nu wil ik als er van een artikel een tekort is, direct kunnen zien welke andere leverancier dit artikel ook heeft, zodat ik de inkoop van dat artikel (of ontbrekende aantallen) daar kan doen. Voor dit heb ik in mijn bestand "Voorraad" extra velden gemaakt voor het ingeven van een "alternatief" leverancier, artikelcode etc...

dus het :

veld "Leverancier alternatief" moet de gegevens laten zien zodra de inhoud van veld "verschil in lading" groter is dan 0, indien onjuist veld moet leeg blijven.

veld "Artikelcode alternatief" moet de gegevens laten zien zodra veld "Leverancier alternatief" is ingevuld, indien onjuist veld moet leeg blijven.

wie kan mij verder op weg helpen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb een voorbeeld functie gevonden en deze aangepast, probleem is dus opgelost. Toch zou ik graag ergens info willen vinden waar op een simpele wijze wordt uitgelegd hoe je een script opbouwd, wat de logica hierin is.

• 0
Posted

De logica van een script zit in de opeenvolging van de diverse handelingen die verricht moeten worden, maar dat is moeilijk uit te leggen. Elk script heeft een andere functie en dus verschillende stappen te doorlopen.

Wat je doet is je handelingen automatiseren. Dus wat je normaal handmatig zou doen zet je nu in een script. Stap voor stap.