Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker pro synchroniseren met MySQL


Ivan Vaes

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
met een Java gedeelte of iets dergelijks

kan je iets meer zeggen over de omgeving?

Waarop draait MySQL, draait er een beheertool zoals bijv. phpmyadmin, is de database vanaf het netwerk bereikbaar, etc. etc.?

Waarmee wordt FM gebruikt, MacOSX of Windows?

Wanneer moet de synchronisatie plaatsvinden, real-time of periodiek?

Waarom kan ODBC niet worden gebruikt?

Link naar reactie
  • 0

Het betreft een Filemaker 12 applicatie waarmee gewerkt zal worden in een omgeving waar geen internet beschikbaar is.

De centraal beheerde data zit in een Mysql Tabel. De MySQL draait op een afzonderlijke Linux server. En het beheer is in handen van MySQL workbench.

de bedoeling is dat de lokale filemaker gebruikers periodiek hun gewijzigde en nieuwe data uploaden, en daarbij ook de nieuwe data ,aanwezig op de Mysql databank,

downloaden.

De gebruikers werken allemaal in een windows omgeving.

in een vorige versie werkten we met een ODBC koppeling, maar die geeft foutmeldingen wanneer er geen internet beschikbaar is, anderzijds dient deze driver

dan ook op elk toestel geïnstalleerd te zijn. en dat is praktisch ook niet echt haalbaar.

Link naar reactie
  • 0

Heb je echt geen netwerk dan zou je met een xml/xsl-export een sql-bestand kunnen maken en dat sql-bestand op een usb-stick oid kunnen zetten, naar de linux server kunnen lopen en daarop met een mysql-client de records in de mysql-database zetten. En dan heb je alleen nog maar de data van de gebruiker(s). Data ophalen daarna van de mysql-server? Met de workbench kan je csv tab en excel bestanden produceren, je zal zelf wel weten om te gaan met data die door meerdere gebruikers is bewerkt e.d.

 

Op windows is de installatie van een odbc-drivertje voor mysql een peuleschil en als je wel netwerk hebt, toch heus het simpelste. Misschien moet je de tabellen dan niet in je schema opnemen, maar gewoon zelf de odbc-queries afvuren waarmee je synchroniseert.

Link naar reactie
  • 0

We hebben al enige jaren een applicatie draaien waarbij we een dataexport volgens een vast formaat maken, deze ftp'en naar een webserver en dan een FTP script aanroepen welke de data importeert. Dit werkt nog steeds naar tevredenheid.

 

Toegegeven, tegenwoordig zouden we het (wellicht) anders doen en een directe koppeling maken. Maar... Ook dat heeft niet alleen maar voordelen..

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Gisteren heb ik even geprobeerd om Filemaker Pro 12 te koppelen aan een MySQL database. Kan iemand mij een tutorial aanbevelen hoe je zoiets op moet zetten? Het betreft een database op een server van mijn hosting provider. Volgens mij werkt het dan met ODBC.

 

Graag zou ik op die manier een database kunnen raadplegen en wijzigen met mijn desktop iMac en mijn iPad voor onderweg.

 

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...