Ga naar inhoud
  • 0

foto's zien


Gerard Exis

Vraag

Beste mensen,

 

ik ben al redelijk ver met mijn bestand, echter ik zou graag het volgende willen:

in een aparte layout zou ik 2 velden willen hebben.

1 een veld waar ik dmv de barcodescanner een barcode ingeeft en vervolgens komt

in het 2e veld (container) de aan die code gerelateerde foto in beeld.

 

nu is het de bedoeling dat hier geen "nieuw record" voor wordt aangemaakt, dus bij ingave van een nieuwe code wordt de vorige vervangen.

de barcodes en de foto's staan in een tabel.

 

hoe krijg ik dit voor elkaar

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een gedeelte heb ik in orde, zodra ik een barcode scan naar het veld "barcode" stuur zoekt ie de gerelateerde foto op, echter wil ik de volgende foto zoeken moet ik dus eerst het veld "barcode" selecteren, daarna kan ik pas een nieuwe barcode sturen. Nu heb ik even een knop gemaakt met de script selecteren, dus het werkt zoals ik wil op een ding na, ik moet voor het zoeken van een nieuwe foto eerst de knop aanklikken.

 

Nu vraag ik mij af, is het niet mogelijk om het aan het veld "barcode" een script te hangen die automatisch de huidige inhoud selecteer, zodat ik constant een nieuwe barcode kan versturen zonder iets te moeten doen?

Ik zit te kijken bij scripts etc.. zie daar zaken als loop etc.. echter ben bang als ik het fout doet dat het continue blijft lopen en niet meer kan stoppen of zo :oops:

 

wie kan mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Link naar reactie
  • 0

Aha, okay ik moet bekennen dat sinds ik FM heb en gebruik de interesse enorm is toegenomen, hoe meer je gaat realiseren wat FM kan (of moet ik zeggen een database in het algemeen) hoe meer je begrijpt dat het opzetten van een goede database het leven een stuk eenvoudiger kan maken :D

 

Maar als je zoals ik absoluut niets aan ervaring heb met het werken met een database laat staan het zelf opzetten kost het ontzetten veel moeite om iets te maken, begrijpen en of toe te kunnen passen. Toch wordt het steeds leuker en probeer je meer, je vraagt hier dingen op het forum, intussen probeer je zelf ook al wat stappen te maken zodat je niet alleen maar oplossingen van andere gebruikt.

 

Dank zij de hulp van andere hier heb ik intussen een database weten te realiseren waarin ik het volgende kan:

een planning maken (afzonderlijk per personeelslid) en direct exporteren naar Ical;

een voorraad maken waarin alle specificaties van artikelen in staan die je maar wenst incl vervangende leveranciers etc...

een facturering welk info gebruikt uit de voorraad en de planning

een import van mijn websites van bestellingen en verkopen zodat de voorraad correct blijft en de bestellijst automatisch gegenereerd wordt

vervolgens een scan deel waar ik kan checken of de artikelen die ik in Nederland laad overeenkomt (aantallen etc..) met hetgeen ik besteld heb dmv een simpele handscanner

vervolgens een export van de lijst met artikelen die ik geladen heb naar de websites toe zodat daar ook het voorraadniveau correct blijft

als laatste een layout gemaakt die automatisch de foto toont op een beeld scherm icm verkoopprijs en voorraadniveau, voor in de loods waar de pakketten worden gemaakt die naar de klanten gestuurd worden.

 

Op dit moment ben ik bezig met de nieuwe prijzen voor het nieuwe seizoen en nieuwe produkten, als ik daarmee klaar ben wil ik proberen om het proces van "bestellingen maken" onder controle te krijgen. Het idee wat ik hiermee heb is het volgende:

 

een bestelling die op de websites binnen komt (werk met twee websites 1 in Roemenie en 1 in Hongarije) moet worden geexporteerd vanuit de website naar FM,

daarin komt de bestelling in een layout (tabel) binnen, deze is te zien op een scherm, vervolgens wordt de bestelling gereed gemaakt voor verzending, echter als blijkt na scannen van de artikelen dat er een verschil is tussen de inhoud van het pakket (ander artikel of ander aantal) en de bestelling van de website moet de facturering geblokt worden, zodra de bestelling overeenkomt met het pakket wordt pas "het factuur maken" vrij gegegeven.

 

Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

 

Met vriendelijke groet,

Gerard

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...