Ga naar inhoud
  • 0

Overzicht van alle records in portaal


Bianca

Vraag

Hallo,

 

Ik heb 9 jaar gewerkt met het programma FileMaker (bij verschillende bedrijven, o.a. met ECOrganizer) en ben begin vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart. Omdat ik zo tevreden was over FileMaker heb ik FM12 aangeschaft en ben met behulp van de sjablonen een eigen database gaan opzetten. Ik heb gebruik gemaakt van de gratis SeedCode Calendar en heb het nu toch al wel aardig draaien (vanaf de buitenkant in ieder geval). En dat voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van scripts of berekeningen ed.

 

Het bestaat uit diverse tabellen (bedrijven, contactpersonen, opdrachten, taken en een kalender) en ik kan bijvoorbeeld op de "pagina" van de bedrijven de contactpersonen laten zien die aan dat bedrijf zijn gekoppeld.

 

Nu loop ik echter tegen een probleem aan (en ik ben al 2 weken van alles aan het proberen :cry: ): ik zou graag op 1 "pagina" een overzicht willen zien van alle taken (in een portaal, zodat ik naar de betreffende taak kan gaan), dus niet alleen gerelateerd aan 1 bedrijf (want dat lukt me wel, in een portaal). En zo dan ook van alle opdrachten ed.

 

Ik zou graag van iemand een zetje in de goede richting krijgen, want ik loop hier helemaal op vast. Waarschijnlijk toch een script maken, of een berekening, maar daar heb ik dus kaas van gegeten (wil wel graag leren). Of misschien toch een relatie die niet klopt. Ik weet het niet meer :cry:

 

Ik wil gerust mijn bestand mailen naar degene die denkt mij te kunnen helpen, maar omdat al mijn klantgegevens, afspraken ed erin staan, wil ik em liever niet hier meteen plaatsen.

 

Alvast dank voor alle eventuele tips,

:P Bianca

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bianca,

 

Het kan helaas van alles zijn. Je hebt zelf een aantal databases aan elkaar gekoppeld. Relaties zouden idd een oorzaak kunnen zijn. Een script om een portaal op te bouwen lijkt me niet nodig, tenzij je iets met een (gecontroleerde) filtering hebt willen doen.

 

Maar is het misschien iets om de gratis fmstartingpoint te gebruiken?

Heb een werkend iets (tevens voor iPad en iPhone geschikt) en omdat het compleet open is kun je helemaal los op de scripts (om er wat van te leren uiteraard).

 

De hele santenkraam zit er in die je benoemd hebt. En nog veel meer.

 

Yamas

Link naar reactie
  • 0

Wat ik met mijn post heb willen aangeven is als je net met je bedrijf begonnen bent, ga dan voor iets meer zekerheid door een bestaande db te gebruiken. En bouw van hieruit je ervaring verder uit (vergeet niet een goed boek te raadplegen). Struin verschillende fora en blogs af.

 

En dit heb gezegd zonder afbreuk te willen doen aan wat Felix meldt.

 

Mijn eigen ervaring heb ik op deze wijze ook opgebouwd.

 

Overigens wil ik best helpen. Lege db's in een zipje, want je klanten data hoor je niet ten toon te spreiden.

 

Yamas

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Hartelijk dank voor jullie reactie.

 

Ik ben met het "x-je" aan de slag gegaan en heb het nu voor mekaar dat ik op mijn "dashboard" inderdaad nu een overzicht van taken, opdrachten en notities te zien krijg.

Het lukt me alleen nog niet met de "calendar".

 

Toch heb ik vaag het gevoel niet goed bezig te zijn, dat het aan de "achterkant" rammelt als een .....

Ik heb een kloon-bestand bijgevoegd en daar een paar fake-records ingezet.

 

Groeten,

:) Bianca

Full-color Kloon.fmp12.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...