Ik heb 9 jaar gewerkt met het programma FileMaker (bij verschillende bedrijven, o.a. met ECOrganizer) en ben begin vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart. Omdat ik zo tevreden was over FileMaker heb ik FM12 aangeschaft en ben met behulp van de sjablonen een eigen database gaan opzetten. Ik heb gebruik gemaakt van de gratis SeedCode Calendar en heb het nu toch al wel aardig draaien (vanaf de buitenkant in ieder geval). En dat voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van scripts of berekeningen ed.
Het bestaat uit diverse tabellen (bedrijven, contactpersonen, opdrachten, taken en een kalender) en ik kan bijvoorbeeld op de "pagina" van de bedrijven de contactpersonen laten zien die aan dat bedrijf zijn gekoppeld.
Nu loop ik echter tegen een probleem aan (en ik ben al 2 weken van alles aan het proberen ): ik zou graag op 1 "pagina" een overzicht willen zien van alle taken (in een portaal, zodat ik naar de betreffende taak kan gaan), dus niet alleen gerelateerd aan 1 bedrijf (want dat lukt me wel, in een portaal). En zo dan ook van alle opdrachten ed.
Ik zou graag van iemand een zetje in de goede richting krijgen, want ik loop hier helemaal op vast. Waarschijnlijk toch een script maken, of een berekening, maar daar heb ik dus kaas van gegeten (wil wel graag leren). Of misschien toch een relatie die niet klopt. Ik weet het niet meer
Ik wil gerust mijn bestand mailen naar degene die denkt mij te kunnen helpen, maar omdat al mijn klantgegevens, afspraken ed erin staan, wil ik em liever niet hier meteen plaatsen.
Question
Bianca
Hallo,
Ik heb 9 jaar gewerkt met het programma FileMaker (bij verschillende bedrijven, o.a. met ECOrganizer) en ben begin vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart. Omdat ik zo tevreden was over FileMaker heb ik FM12 aangeschaft en ben met behulp van de sjablonen een eigen database gaan opzetten. Ik heb gebruik gemaakt van de gratis SeedCode Calendar en heb het nu toch al wel aardig draaien (vanaf de buitenkant in ieder geval). En dat voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van scripts of berekeningen ed.
Het bestaat uit diverse tabellen (bedrijven, contactpersonen, opdrachten, taken en een kalender) en ik kan bijvoorbeeld op de "pagina" van de bedrijven de contactpersonen laten zien die aan dat bedrijf zijn gekoppeld.
Nu loop ik echter tegen een probleem aan (en ik ben al 2 weken van alles aan het proberen
): ik zou graag op 1 "pagina" een overzicht willen zien van alle taken (in een portaal, zodat ik naar de betreffende taak kan gaan), dus niet alleen gerelateerd aan 1 bedrijf (want dat lukt me wel, in een portaal). En zo dan ook van alle opdrachten ed.
Ik zou graag van iemand een zetje in de goede richting krijgen, want ik loop hier helemaal op vast. Waarschijnlijk toch een script maken, of een berekening, maar daar heb ik dus kaas van gegeten (wil wel graag leren). Of misschien toch een relatie die niet klopt. Ik weet het niet meer
Ik wil gerust mijn bestand mailen naar degene die denkt mij te kunnen helpen, maar omdat al mijn klantgegevens, afspraken ed erin staan, wil ik em liever niet hier meteen plaatsen.
Alvast dank voor alle eventuele tips,
7 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.