Ik heb 9 jaar gewerkt met het programma FileMaker (bij verschillende bedrijven, o.a. met ECOrganizer) en ben begin vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart. Omdat ik zo tevreden was over FileMaker heb ik FM12 aangeschaft en ben met behulp van de sjablonen een eigen database gaan opzetten. Ik heb gebruik gemaakt van de gratis SeedCode Calendar en heb het nu toch al wel aardig draaien (vanaf de buitenkant in ieder geval). En dat voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van scripts of berekeningen ed.
Het bestaat uit diverse tabellen (bedrijven, contactpersonen, opdrachten, taken en een kalender) en ik kan bijvoorbeeld op de "pagina" van de bedrijven de contactpersonen laten zien die aan dat bedrijf zijn gekoppeld.
Nu loop ik echter tegen een probleem aan (en ik ben al 2 weken van alles aan het proberen ): ik zou graag op 1 "pagina" een overzicht willen zien van alle taken (in een portaal, zodat ik naar de betreffende taak kan gaan), dus niet alleen gerelateerd aan 1 bedrijf (want dat lukt me wel, in een portaal). En zo dan ook van alle opdrachten ed.
Ik zou graag van iemand een zetje in de goede richting krijgen, want ik loop hier helemaal op vast. Waarschijnlijk toch een script maken, of een berekening, maar daar heb ik dus kaas van gegeten (wil wel graag leren). Of misschien toch een relatie die niet klopt. Ik weet het niet meer
Ik wil gerust mijn bestand mailen naar degene die denkt mij te kunnen helpen, maar omdat al mijn klantgegevens, afspraken ed erin staan, wil ik em liever niet hier meteen plaatsen.
Vraag
Bianca
Hallo,
Ik heb 9 jaar gewerkt met het programma FileMaker (bij verschillende bedrijven, o.a. met ECOrganizer) en ben begin vorig jaar mijn eigen bedrijf gestart. Omdat ik zo tevreden was over FileMaker heb ik FM12 aangeschaft en ben met behulp van de sjablonen een eigen database gaan opzetten. Ik heb gebruik gemaakt van de gratis SeedCode Calendar en heb het nu toch al wel aardig draaien (vanaf de buitenkant in ieder geval). En dat voor iemand die totaal geen kaas heeft gegeten van scripts of berekeningen ed.
Het bestaat uit diverse tabellen (bedrijven, contactpersonen, opdrachten, taken en een kalender) en ik kan bijvoorbeeld op de "pagina" van de bedrijven de contactpersonen laten zien die aan dat bedrijf zijn gekoppeld.
Nu loop ik echter tegen een probleem aan (en ik ben al 2 weken van alles aan het proberen ): ik zou graag op 1 "pagina" een overzicht willen zien van alle taken (in een portaal, zodat ik naar de betreffende taak kan gaan), dus niet alleen gerelateerd aan 1 bedrijf (want dat lukt me wel, in een portaal). En zo dan ook van alle opdrachten ed.
Ik zou graag van iemand een zetje in de goede richting krijgen, want ik loop hier helemaal op vast. Waarschijnlijk toch een script maken, of een berekening, maar daar heb ik dus kaas van gegeten (wil wel graag leren). Of misschien toch een relatie die niet klopt. Ik weet het niet meer
Ik wil gerust mijn bestand mailen naar degene die denkt mij te kunnen helpen, maar omdat al mijn klantgegevens, afspraken ed erin staan, wil ik em liever niet hier meteen plaatsen.
Alvast dank voor alle eventuele tips,
Bianca
Link naar reactie
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.