Jump to content
  • 0

OpZoek Naar KM stand laatste invoer

db7rb

Question

Posted

Hallo, ik heb en klein probleempje ( voor een filemaker kenner :D ) maar zelf kom ik er niet op...

Simple KM registratie DB

ik heb 3 tabellen

1 met NAAM DATUM KMbegin

2 met NAAM DATUM KMeind

3 met NAAM DATUM KMbegin KMeind KMlast

Tabel 3 zou in het mooiste geval automatisch gegenereerd moeten worden, samen gesteld uit 1 en 2, het probleem is het volgende...

Hoe krijg ik KMlast in de 3e tabel... KMlast is de laatste in gevoerde KM stand van KMeind in de 2de tabel van de laatste invoer DATUM

Met tabel 3 reken ik uit StartKM verredenKMzaak EindKM verredenKMprive KMlast is de laatste ingevoerde KMeind stand op km te berekenen privé (weekend vrij ect)

Ik heb het met datum -1 is gisteren geprobeerd en een DATUM tabel DATUMGISTEREN gekoppeld, alleen dan met ziekte, vrij of weekeinde is er geen datum gisteren...

Hoop op een lichtpunt van een echte kenner :)

Groeten Rob

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb me niet helemaal verdiept in je vraagstelling maar misschien brengt de volgende hint je verder:

In je relatiegrafiek kun je de sorteervolgorde van de gerelateerde records aangeven. Sorteer op datum aflopend. Als je vanuit de moederrecord een waarde van de child opvraagt krijg je de laatste datum.

• 0
Posted

Volgens mij is het volgende tegenstrijdig: "Simple KM registratie" met "ik heb 3 tabellen"

Waarom 3 tabellen als het ook in 1 tabel kan? Zijn maar drie veldjes.

En KMlast zou je dan gewoon de hoogste waarde kunnen nemen van KMeind, er vanuit gaande dat je de kilometerteller niet terugdraait. :mrgreen:

• 0
Posted

Je maakt een resumé veld aan en klikt dat de waarde het maximum is van de eindstand veld.

In de dataabse geef je aan, dat het veld beginstand automatisch de waarde van het resumé veld moet overnemen bij het aanmaken van een nieuw record.

Bij het toevoegen van een nieuw record wordt de hoogste waarde van het veld eindstand genomen

en neergezet in het veld beginstand.

suc6

kmreg.fp7

• 0
Posted

Hallo allemaal,

Hallo OVVK

Bedankt voor de snelle reactie,

Het Resume veld werkt... Maar er zijn verschillende namen en voortuigen...

Ik kan niet vinden hoe ik met een TABEL::NAAM=TABEL::NAAM de hoogste stand

van de betreffende NAAM krijg...

Groeten Rob