Ga naar inhoud
  • 0

Record wordt niet afgedrukt op vervolg pagina


Donamd

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inderdaad Felix, dat is de oorzaak.

 

Hierdoor stelt zich een bijkomend vraagje wat betreft de Instelling van de gedeeltes bij de Layout.

 

Bij de opmaak van een layout voor het printen van rappelbrieven heb ik volgende Gedeeltes ingesteld bij Layout.

 

Een Titelkopgedeelte waarin ik de hoofding van ons bedrijf vermeld met de adresgegevens van de klant en een voorafgaand tekstje. IDit wordt dus enkel op de eerste pagina gedrukt.

 

Daarna heb ik een Kopgedeelte ingesteld. In dit gedeelte heb ik de Koppen vermeld van de kolommen die hierna afgedrukt worden. Hierdoor verschijnt deze kop netjes als header vanaf het tweede blad indien de de brief meer dan 1 pagina omvat.

 

Een Subresumé indien gesorteerd op het veld Vervallen. In dit gedeelte heb ik eveneens de Koppen vermeld van de kolommen die hierna afgedrukt worden. Net zoals in de hierboven vermelde Kopgedeelte. Hierdoor komt de hoofding van de tabel te staan boven het begin van de tabel op het eerste blad en geeft hierbij de vermelding 'Vervallen Facturen' en wordt een volgende keer vermeld vanaf het moment dat de 'Niet vervallen Facturen' worden getoond.

 

Daarna komt het Hoofdgedeelte, welk de records bevat die vervallen en niet vervallen facturen bevat.

 

Gevolgd door een Generaal Resume gedeelte met afsluitende tekst en een Voetgedeelte.

 

Stel nu dat bij de afdruk alle records nog netjes geprint kunnen worden op het eerste blad en dat er een tweede blad afgedrukt wordt met de afsluitende tekst van het Generaal Resume gedeelte. Dan wordt wellicht het Kopgedeelte met de hoofding van de tabel opnieuw geprint terwijl er geen records meer gaan volgen.

 

Hoe wordt dit best opgelost ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het intussen getest en indien de af te printen records die in het Hoofdgedeelte geprint worden allemaal vallen op het eerste blad waardoor enkel het Generaal Resume gedeelte met afsluitende tekst op de volgende pagina komt, wordt de Koptekst hierop ook vermeld, met de hoofding van de tabellen, zoals verwacht.

 

Misschien is het beter om deze hoofding in de Koptekst weg te laten en indien er toch meerdere records zijn dan 1 pagina groot komt er geen titel meer boven de kolommen te staan op pagina 2.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...