Jump to content
  • 0

Emailen vanuit FilemakerGo

Barryh

Question

Posted

Ik zit met het volgende probleem: Vanuit Filemaker Go wil ik rechtstreeks een rapport als pdf bijlage mailen. Ik heb nu een script: Record opslaan als PDF en selecteer E-mail maken met bestand als bijlage. Op mijn Ipad moet ik vervolgens de keuze maken PDF-E-mail.

Ik vraag mij af of dit niet op een nettere manier mogelijk is ? Dus dat je direct een e-mail aan kunt maken met de pdf als bijlage en waarbij het e-mailadres uit een veld wordt gehaald.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Barry.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat bedoel je precies met makkelijker? Er zitten vele pdf functies standaard onder buttons e.d. Als je het nu met 1 scripts oplost is dat redelijk netjes. Misschien handig ook te vermelden wat je er precies mee wilt bereiken

• 0
Posted

Wat ik bedoel is dat als je een rapport wil mailen uit FilemakerGo ik de functie opslaan als Pdf gebruik. In FilemakerGo moet je dan eerst klikken op Pdf en dan kiezen voor e-mail. Ik zou graag willen dat dit direct start. Is dat mogelijk?

Tevens zou ik graag in het e-mail adres direct een waarde uit een veld willen plaatsen. Is dat ook mogelijk?

Bij voorbaat hartelijk dank.

• 0
Posted

Ik heb fors met FM Go gestoeid afgelopen jaar.

Ook ik wilde deze funtie, zodat ik vanuit Go direct een bijlage in mijn reeds ingevuld email kan meepakken.

Maar het is me niet gelukt!

Best jammer...