Ga naar inhoud
  • 0

Gerelateerd bestand sluiten


Philip Van Landuyt

Vraag

Bestes,

 

Sinds enkele dagen slaag ik er niet meer in om een gerelateerd bestand tesluiten.

 

Ik heb een situatie waarbij ik een aantal bijlagen aan een dossier in een gerelateerd bestand bijhoud. In het gerelateerd bestand zit geen Business Logic, enkel enkele scripts om een account te creeren. Ik heb een situatie waarbij ik de gebruiker laat herinloggen. Dan probeer ik die gerelateerde bestanden te sluiten, maar ik krijg een fout 13 (File is in use). Nochthans gebruik ik een layout waar helemaal niet van het gerelateerd bestand in gebruik is, en er zijn ook geen anders vensters open. Ook manueel lukt het niet om het bestand af te sluiten, het blijft tussen haakjes staan.

FM12 op mac 10.8 en 10.7, en FMS12 op 10.7

 

Iemand ervaring mee ?

 

Philip Van Landuyt

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Philip,

Is dat bestand het enige bestand dat nog in de lijst van bestanden staat? Merk op dat ik het hier niet heb over open vensters.

Als FileMaker dat bestand nog ergens gebruikt dan kan je het niet sluiten.

Het kan zijn dat je hier beland bent in een Catch-22. Om de afhankelijkheid op te heffen moet je het bestand waarin je re-logint sluiten, maar dan je niet meer een re-login sturen natuurlijk.

 

Het beste dat je hier kan doen denk ik is gebruik te maken van een derde bestand. Ik probeer het hier niet uit te leggen, het is even wat code.

Probeer het eens zelf, logins zijn Admin en Admin2.

Er zit een truukje in met een timer zodat file 1 zich kan sluiten.

Re-login.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...