Ga naar inhoud
  • 0

Bestellingen in het standaard factuur sjabloon

Semler

Vraag

Geplaatst:

Beste Mensen

Ik zou graag in het standaard facturatie sjabloon een mogelijk willen hebben om hier bestellingen in op te nemen,dus eigenlijk op de zelde manier als je een factuur maak maar dan met een ander opvolg nummer.

Maar hoe,heb hier over al heel wat ge googelt maar kom niet tot een oplossing en of hoe precies wie kan mij hier mee helpen want ben nog beginner.

Alvast bedankt

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Dank je Felix

Maar het gaat niet om het veranderen van het factuurnummer,zou graag willen dat ik bestellingen/offertes kan maken maar dan op de zelfde manier als je een factuur maak dus het liefs een appart velt waar de bestellingen bijgehouden worden zoals de factuurlijst en bv bij de klant waar de facturen bij staan dan ook de bestellingen.

• 0
Geplaatst:

Misschien een oplossing om een apart tabel te maken , relatie naar klant. In dat geval is het veiliger (denk ik, maar ik ben maar een beginnende FM gebruiker) om bestellingen te verwijderen (lees records). En met een script misschien het verwijderen en bestelling kopieren naar factuur ?

• 0
Geplaatst:

Zoiezo aparte tabellen voor je bestellingen, facturen, goederen en voor je klanten.

meerdere klanten kunnen het zelfde bestellen

klant kan meerdere dingen bestellen

klant kan meerdere bestellingen hebben lopen

etc.

je uniek ID is een bestelnummer, één record per bestelling, en daar zit dan alle info in

je haalt via je klanttabel de info van de klant op en via je producttabel de info van je product op.

kort door de bocht: kopieer je factuurtabel en layout en maak ipv een factuurnummer een bestelnummer.

zorg er wel voor dat de bestelnummer en factuurnummer niet het zelfde kunnen zijn want dan weet je niet of het nummer nu een factuur of bestelling is.

eenvoudig zet je vb voor een factuurnummer een F en voor een bestelnummer een B

eventueel nog een knopje met script om van een bestelling een factuur te maken.

• 0
Geplaatst:

Ok dankje wel,

Maar dit heb ik al geprobeerd maar zonder succes.

Nou zag ik in een database (Fm Kickstart) dat hun een record aan maken maar dan zonder factuur nummer later als dit dan een factuur moet worden accordeer je de factuur en wordt er een factuur nummer aan je record toegevoegd.

Heb natuurlijk al in de database gekeken en in mijn eigenste geprobeerd maar kom ook hier niet in uit.

Misschien suggesties hoe ik dit als beste aan kan pakken en of hoe en wat?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...