Jump to content
  • 0

Remote container preview

hans erik

Question

Ik heb een FMSA met een remote container veld voor PDF's.

De client maakt een PDF aan via FileMaker, slaat die ergens op (nu nog op een share, maar straks kan dat gewoon in een eigen tempfolder) en uploadt die vervolgens naar het remote container veld met behulp van een script. Op de layout staat het Remote container veld ingesteld als 'interactief'.

Ik gebruik op OSX: imagemac:/xxxxxx

en op Windows 7: imagewin:/xxxxxx

en de scriptstap Insert PDF. Ik gebruik precies dezelfde layout, precies hetzelfde script.

Vanuit Windows maakt de FileMaker Server GEEN preview (.jpg) aan, vanuit de Mac WEL!

Waarom?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nee, het gaat me om wat Filemaker Server met de PDF doet:

- als ik de PDF upload vanaf de Mac, staan er twee bestanden in de Remote Container folder, een PDF en een JPG

- als ik de PDF vanaf een Windows client upload, alleen de PDF

In beide gevallen laten beide clients een preview in het veld zien.

De jpg wordt toch door de server gegenereerd, niet door de client?

[edit]

ik geloof dat ik de oorzaak al heb: je moet op de client onder manage > remote container aangeven of ie ook een thumbnail moet aanmaken en dat heb ik in Windows denk ik niet gedaan...

[edit2] ... toch niet. Maakt niks uit. Misschien heeft Felix toch gelijk en heeft het allemaal te maken met de upload module in de Mac client vs windows client.