Ga naar inhoud
  • 0

Remote container preview


hans erik

Vraag

Ik heb een FMSA met een remote container veld voor PDF's.

 

De client maakt een PDF aan via FileMaker, slaat die ergens op (nu nog op een share, maar straks kan dat gewoon in een eigen tempfolder) en uploadt die vervolgens naar het remote container veld met behulp van een script. Op de layout staat het Remote container veld ingesteld als 'interactief'.

 

Ik gebruik op OSX: imagemac:/xxxxxx

 

en op Windows 7: imagewin:/xxxxxx

 

en de scriptstap Insert PDF. Ik gebruik precies dezelfde layout, precies hetzelfde script.

 

Vanuit Windows maakt de FileMaker Server GEEN preview (.jpg) aan, vanuit de Mac WEL!

 

Waarom?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, het gaat me om wat Filemaker Server met de PDF doet:

- als ik de PDF upload vanaf de Mac, staan er twee bestanden in de Remote Container folder, een PDF en een JPG

- als ik de PDF vanaf een Windows client upload, alleen de PDF

 

In beide gevallen laten beide clients een preview in het veld zien.

 

De jpg wordt toch door de server gegenereerd, niet door de client?

 

[edit]

 

ik geloof dat ik de oorzaak al heb: je moet op de client onder manage > remote container aangeven of ie ook een thumbnail moet aanmaken en dat heb ik in Windows denk ik niet gedaan...

 

[edit2] ... toch niet. Maakt niks uit. Misschien heeft Felix toch gelijk en heeft het allemaal te maken met de upload module in de Mac client vs windows client.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...