Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met interactieve SVG via data:url


hans erik

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe statisch is vb die plattegrond

 

Is het, ik zeg maar iets, een plattegrond van een hotel met de kamers, dan kan je die plattegrond als achtergrond afbeelding gebruiken en 'onzichtbare' knoppen boven de kamers zetten. Je kan dan de kamernummer in de knop verwerken.

Zo snel veranderd een hotel niet van plattegrond.

 

Of is het, wat ik vaak heb, record na record met variabele tekeningen? Dan ben ik even graag op zoek naar een oplossing, want die kan ik dan zelf ook gebruiken.

Link naar reactie
  • 0
Hoe statisch is vb die plattegrond

 

Is het, ik zeg maar iets, een plattegrond van een hotel met de kamers, dan kan je die plattegrond als achtergrond afbeelding gebruiken en 'onzichtbare' knoppen boven de kamers zetten. Je kan dan de kamernummer in de knop verwerken.

 

Nee, het is echt bedoeld als heel 'dynamisch'. Wat jij bedoelt zou je ook met een ImageMap kunnen bereiken. Maar

a. het kunnen heel onregelmatige polygonen zijn (dus bijv. postcode-3 of postcode-4 gebieden, of een gemeentekaart)

b. het moet ook schaalbaar zijn.

 

Je genereert de hele graphic dus uit FileMaker velden, inclusief de link die weer data terugstuurt naar FileMaker. Sinds FMP12 (en FMGo 12) is dat URL-schema goed geïmplementeerd en dat geeft echt ongelooflijk mooie mogelijkheden. Kijk maar eens op

 

http://hbase.net/2013/06/18/cluster-maps-update-running-url-scripts-in-a-web-viewer/

 

 

@Felix: HostIPaddress is inderdaad beter. Levert in alle configuraties het juiste adres op.

En met 'SVG' bedoelde ik: het graphicje zelf, dat is eigenlijk alleen wat er in het tag staat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...