Jump to content
  • 0

Verzamelingen aanmaken zoals in Bento

Peter71

Question

Posted

k heb mijn cliëntenbestand in Bento maar ben aan het overstappen naar FM

Ik geef veel trainingen en het is voor mij belangrijk dat ik mijn cliënten in groepen kan indelen zodat ik in één tabel kan zien wie er in de groep zit.

Individuele klantenoverzichten heb ik al gemaakt in FM maar hoe (in hemelsnaam!!!) maak ik groepen aan zodat ik een overzicht houd

Zouden julle mee willen denken bij het inrichten van de database want ik breek er mijn hoofd over.

Ik heb nu in FM een keuzelijst aangemaakt zodat ik elke klant aan in een groep kan zetten.

Maar hoe filter ik die keuzes er uit, zodat ik zoiets te zien krijg als de afbeelding hier bijgevoegd.

Dank alvast voor het meedenken

Volledige_scherm_30-08-13_11_02.png.dee5105f4aa818cff0af3b5c33c522f5.png

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Peter ,welkom op het forum je zult zeker wel info krijgen/vinden om dit op te lossen.

Er zijn vele wegen naar Rome in dit geval met FM.

Zelf werk ik het liefste met portalen waarbij ik met behulp van globale opslag selecteer. (in het veld geef je de zoek/filter opdrachten op) in de portalen komen dan de gewenste records te zien. Je kunt op die manier zoeken naar meerdere globale opslag velden. Je maakt een relatie tussen het globale veld en het naam veld (bv naam en Naam Globaal).

Succes met aanpassen zal zeker goed komen.

• 0
Posted

Dankjewel Felix!

Ik ga hier eens naar kijken. Ondertussen bekijk ik ook naar de mogelijkheden om een professionele database ontwikkelaar een opdracht te geven om mijn database te maken.

Is er een plek op dit forum waar FM programmeurs hun diensten aanbieden?

• 0
Posted

Ik denk dat veel forumleden professionele ontwikkelaars zijn, zoals ikzelf trouwens ook.

Je zou ook op de website van Filemaker.nl kunnen kijken, daar staan de FBA (Filemaker Business Alliance) leden vermeld.

Hans Erik