Ga naar inhoud
  • 0

Rapport probleem


VickyBLT

Vraag

Ik heb een tabel Staff, met details van het personeel.

 

Een tabel Case met details van "Cases", waaronder Type, (wat een value list is met 3 waarden: Extern, Intern, Visual), datum en naam (wat een value list is vanuit de tabel Staff)

Uit het veld datum wordt een berekening gemaakt voor "maand" en "weekdag".

 

Ik heb een rapport nodig van alle cases per maand, per naam en type.

Dat is geen probleem en werkt naar behoren.

 

Waar ik niet in slaag is het genereren van een rapport:

- per maand

- per naam

- per type

- per staff member een totaal van de cases per type

-------tot hier toe geen probleem

- per staff member een totaal van weekend cases (zaterdag en/of zondag)

- een vermelding van de datum van die weekend cases per naam

 

De laatste twee items is wel een probleem.

 

Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

maak een geïndexeerd rekenveld IsWeekend met de waarde 0 (false) of 1 (true)

Bijvoorbeeld:

 

Case (

DayOfWeek ( "datum case" ) = 1 ; True ; // Zondag

DayOfWeek ( "datum case" ) = 7 ; True ; // Zaterdag

False // Overige dagen

)

 

Selecteer op IsWeekend = 1 en maak vervolgens de rapporten.

 

Je kunt natuurlijk ook selecteren op de dagen Zaterdag en Zondag (je hebt daarvoor veld weekdag denk ik) echter de code wordt onderhoudsvriendelijker als je bovenstaande formule introduceert.

Link naar reactie
  • 0

In dat geval is het misschien handig om iets duidelijker uit te leggen waar het probleem zit. Voorbeeldjes, schermafbeeldingen kunnen verduidelijkend werken. Ik begrijp wat je nu zegt namelijk niet, maar dat zal zonder meer aan mijn empatische begripsbeperkingen liggen. :twisted:

 

Normaliter groepeer je samenvattingsgegevens door een resumé layout onderdeel aan je layout toe te voegen waarbij je aangeeft op welk veld of velden er gesorteerd moet worden. Dat is namelijk het veld waarop gegroepeerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Hoe kan ik een voorbeeld of schermafdruk tonen van gegevens die ik niet kan tonen ?

 

Dat resulteert in cadit quaestico.

 

Het totaal van weekends verschijnt wel per staff member.

Wat ik nodig heb zijn de datums van de weekend dagen per staff member (als die er zijn) in de vorm van b.v. een lijst, een reeks, maakt niet uit. Als ze maar getoond worden per staff member.

Link naar reactie
  • 0

Hoi iedereen,

Neem het Vicky niet kwalijk Felix. Nederlands is niet haar moedertaal, en daardoor kan ze je niet genuanceerder antwoorden dan Vicky eigenlijk wil.

Jullie zijn hier even op een wat ongelukkige manier aan mekaar geintroduceerd.

 

Valse start, laat Vicky anders dit even met Theo verder uitwerken. Ik weet dat je goed bedoelt, maar laat dit even gaan als je wil.

Ikzelf heb dat onlangs ook voorgehad op een Amerikaans forum. Een kleine nuance in mijn taalgebruik zette kwaad bloed bij 1 van die kerels, en het productieve aspect van de conversatie was even zoek… :oops:

 

Groetjes en bedankt voor het begrip.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...