Ga naar inhoud
  • 0

1 tot 5 sterren


Bruno

Vraag

Ik wil op een layout een veld met 5 sterren en afhankelijk van de

klant zou ik deze dan 1 tot 5 gekleurde sterren willen geven.

Een beetje zoals de beoordeling bij itunes.

 

Ben aan het proberen met een repeating veld en conditional formatting maar zonder veel succes.

Iemand een idee of suggesties ?

 

Bedankt.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Pjotter,

 

Heb wat voortgebouwd op jouw voorbeeld.

Ik ben er nog niet helemaal maar toch op de goede weg.

 

Ik heb hier een repeterend numeriek veld en dan onderaan in de inspector boolean gebruikt.

Vervolgens heb ik aangeduid dat de non zeros een zwarte ster moeten worden en de zeros een witte ster

Dan een onzichtbare knop over iedere ster die van een 0 een 1 maakt en andersom.

 

Wat ik nog niet goed vind is het feit dan je bij de aanmaak van een nieuw record slechts 1 ster ziet .

Is er eigenlijk een mogelijkheid om een auto-enter in een repeterend veld te doen waarmee je alle repetities kunt opvullen?

Dat lost dit probleem op.

 

Je kunt ook niet zoeken op sterren.

Je kunt bvb in een find geen 5 sterren aanduiden en alle records met 5 sterren krijgen.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie.

sterren.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Bruno

Wat je invult (nu een ster teken) of 1 of wat dan ook maakt niet uit natuurlijk. Ik gaf alleen aan dat dit op die manier best wel te doen is.

Zeker kun je dit uitbreiden en verbeteren , zou zelf aanmaken via een script en dat actief maken als je een cijfer invult voor waardering.

Vanuit die waardering kun je zoeken en sorteren, Je kunt ook een calculatie velt aanmaken waarbij je de sterren telt (is een redenering andersom) en dan weer sorteert enz enz.

Je zou ook met globals kunnen werken waarbij je dus meerdere soorten sterren aanmaakt.

(ook halve sterren) vervolgens geef je deze sterren ook een kleur dan heb je dus 4 globals nodig. (1 hele en een halve leeg en een hele en een halve rood gekleurd)

Vervolgens ga je die plaatsen in de repeating fields Keuze genoeg en oplossing meer dan voldoende.

 

Ik heb alleen dit voorbeeldje gemaakt omdat je aan gaf met repeating fields en conditional formatting niet verder kwam. Je ziet dat het wel kan en zelfs eenvoudig te realiseren is.

Je kunt het zodanig maken dat als iemand 4 sterren verdient je bij ster 4 aan klikt en vervolgens alle 4 de velden worden gevult met kleur enz enz.

Als men zelfs een schaakspel kan maken met filemaker pro (vanaf versie 7 al) dan is het maken van 5 sterren een makkie daarmee vergeleken :D

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu een voorbeeldje wat redelijk bevredigend werkt.

 

 

Die sterren-functie moet gebruikt worden in een go-applicatie.

de sterren zullen aangeven hoe we klanten moeten inschatten.

Een 5-sterren klant kan bvb. iemand zijn die veel koopt ,altijd op tijd betaalt, enz... m.a.w. een samenvatting van een heel aantal parameters.

I.p.v. een hele hoop info kan je onmiddellijk bvb. enkel de sterren op een iphone laten zien.

De verkoper weet dan onmiddellijk welk vlees hij in de kuip heeft.

 

Om 5 witte sterren in een repeteating veld te krijgen met een auto-enter heb ik een relatie gelegd naar een global tabel .

In die tabel is een veld aangemaakt met 5 witte sterren.

Als je een auto-enter lookup doet neemt hij exact de data over van het veld waarnaar verwezen wordt.

Alle repeterende velden worden dan wel ingevuld.

 

Verder is een calculatieveld Totaal sterren // getasnumber(list(sterren)) // waarmee je de klanten per ster kunt sorteren.

 

Veel uitleg voor de topspelers op dit forum maar misschien wel interessant voor de anderen.

 

Misschien kunnen de cracks en de certified developers van dit forum eens kijken of dit

de best aangewezen manier is ?

 

Bedankt voor de reacties

sterren.fmp12

Link naar reactie
  • 0

Raw and dirty, enkel om je een idee te geven.

 

De waarde in Value gaat van 0 tot 100, dat is de weergave van je evaluatie.

Het kan als % waarde gebruikt worden.

Wordt hier manueel ingegeven.

 

Iedere ster heeft een dubbel click script.

Voorlopig gaat de waarde op met 10 om een halve ster te kunnen weergeven.

Dmv een parameter kun je per ster een hogere waarde invullen. Dat laat ik aan jou over.

Star.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...