Ga naar inhoud

Exporteer agenda en contacten naar Mac, iPhone en iPad


rgaros

Aanbevolen berichten

ReneRos.biz heeft een eenvoudige techniek ontwikkeld om agenda-activiteiten en contactgegevens uit een FileMaker-database te exporteren naar een Mac-computer.

Via iCloud verschijnen deze gegevens ook automatisch op uw iPhone, iPad en andere Mac en Windows computers. Personen met wie u de agenda deelt krijgen de agenda-activiteiten ook te zien.

 

Een prima oplossing om de gegevens altijd te kunnen raadplegen. Probeer het demo-bestand om het zelf te ervaren!

Zie de webpagina Agenda & Contacten voor meer informatie en het demo-bestand.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Ha René, bijzonder bedankt voor deze aangepaste versie. Is het ook mogelijk om dit bestand vrij te geven zodat het mogelijk wordt om de gebruikte techieken rechtstreeks in een eigen oplossing toe te passen?

 

Bij het gebruik stuit ik op de onderstaande foutmeldingen. Dit was na het drukken op de knop 'leegmaken'

 

5a758dd782003_ScreenShot2017-01-29at17_40_26.png.435859a684c2d7b1667e698d550e5dfa.png

5a758dd784348_ScreenShot2017-01-29at17_40_36.png.60799be1ecc8c2695794a4ea73899a27.png

Link naar reactie
Ha René, bijzonder bedankt voor deze aangepaste versie. Is het ook mogelijk om dit bestand vrij te geven zodat het mogelijk wordt om de gebruikte techieken rechtstreeks in een eigen oplossing toe te passen?

Grapjas. Anderen kunnen de link volgen en de tekst lezen.

 

Bij het gebruik stuit ik op de onderstaande foutmeldingen. Dit was na het drukken op de knop 'leegmaken'

Dan probeer je de groep leeg te maken die nog niet bestaat. Eerst exporteren.

 

René

Link naar reactie

Grapjas. Anderen kunnen de link volgen en de tekst lezen.

 

Bij deze neem ik toch dat contact met je op waar je het over hebt in je link? Waarom dan zo'n omweg?

Is er een speciale reden om het bestand gesloten te houden? Neem anders een voorbeeld aan Menno of bijna alle anderen hier op Clarify en post simpelweg open voorbeeldbestandjes om een techniek te demonstreren. Hoeft niks fancy te zijn, niks extra aangekleed, dat is helemaal niet nodig. We zijn hier toch niet om onze diensten te verkopen? Wel om medeontwikkelaars van welk FM niveau dan ook behulpzaam te zijn? Of zie ik dat in jouw situatie helemaal verkeerd.

 

Ik weet van een ander forumlid alhier dat hij hier gesloten demo's promootte en wanneer je daar iets mee wilde moest je eerst over de brug komen. Zoiets gaat helemaal tegen het credo van deze site in. Dat zal je toch met mij eens zijn. Misschien dat je jouw posts alsnog wilt voorzien van een open versie van jouw oplossing of anders de technieken wilt toelichten. Dat kan bijvoorbeeld ook op de site van Menno: https://www.filemakertips.nl

 

Zoniet dan stel ik voor dat je een ander verkoopkanaal zoekt.

 

Bij het gebruik stuit ik op de onderstaande foutmeldingen. Dit was na het drukken op de knop 'leegmaken'

Dan probeer je de groep leeg te maken die nog niet bestaat. Eerst exporteren.

René

 

Bij een knop 'leegmaken' stel ik mij voor dat die het bestand gaat leeg maken. Ik verwacht dan niet dergelijke foutmeldingen. Dit zou ik graag willen aanpassen, maar dat kan niet omdat het bestand niet open is. Rare situatie toch?

Link naar reactie

Wat ik mij afvraag is of je misschien de techniek toepast die Kevin Frank gratis demonstreert en uitvoerig bespreekt op filemakerhacks in dit artikel: https://filemakerhacks.com/2010/12/13/exporting-data-to-ical-outlook-google-calendar-etc/

En wellicht probeer je daar nu mooie sier mee te maken. Of misschien is het toch eigen werk van je. Daar kan ik alleen achter komen wanneer ik onder de motorkap kan kijken.

 

Na jouw manier van reageren krijg ik toch sterk het vermoeden dat het simpelweg wat kopieerwerk is vanuit dat artikel op filemakerhacks. En wanneer dat zo is vind ik dat een kwalijke zaak. Je zou hier dan bezig zijn om het werk dat een ander in de community heeft ingebracht aan medeontwikkelaars te slijten alsof het eigen werk is.

 

Maar ik geef je de kans om hier te laten zien dat ik de plank helemaal mis sla. Ik zal je dan direct mijn welgemeende excuses aanbieden.

Link naar reactie
Wat ik mij afvraag is of je misschien de techniek toepast die Kevin Frank gratis demonstreert en uitvoerig bespreekt op filemakerhacks in dit artikel: https://filemakerhacks.com/2010/12/13/exporting-data-to-ical-outlook-google-calendar-etc/

Die techniek heb ik wel op drie verschillende manieren in andere gevallen gebruikt, geheel zelf uitgezocht trouwens en niet op basis van de genoemde pagina. Ik heb dat soort websites helemaal niet nodig en kan ik meestal beter/veiliger. Bovendien is dat voorbeeld alleen voor de agenda en niet voor de contacten.

 

De techniek in het demo bestand is een andere en bovendien ben ik jou helemaal geen verantwoording verschuldigd. Sterker nog, als je mij beschuldigd moet jij zorgen voor het bewijs en als je dat niet kan dan mag je excuses aanbieden voor een onterechte beschuldiging.

Ik ga een techniek die me veel tijd heeft gekost om te ontwikkelen niet gratis weggeven, ook niet onder bedreiging van plagiaat.

 

René

Link naar reactie
Ik ga een techniek die me veel tijd heeft gekost om te ontwikkelen niet gratis weggeven, ook niet onder bedreiging van plagiaat.

En gelijk heb je. Ik kan daar echter niet over oordelen omdat je mij of anderen hier daartoe geen gelegenheid geeft.

 

Ik zie dan ook liever dat je jouw producten ergens anders dan in het forum Tips&Truuks op Clarify verkoopt. Of maak er een app van en zet die in de iOS Store. Superwimmie heeft wat ervaringen met FIAS met ons gedeeld hier op Clarify. Mocht je er problemen bij tegenkomen dan kan hij je vast wat adviezen geven en.... gratis, zonder dubbele agenda.

 

Wel eens van knop-info gehoord?

Yep, een mooie uitvinding die niet betekent dat je dan maar onlogische labels op je knoppen mag zetten. De foutmeldingen zouden zelf ook wel wat duidelijker mogen zijn. Wanneer je de ene foutmelding hebt gehad hoeft de tweede niet meer getoond te worden. Die moet je dan afvangen.

Link naar reactie
Wel eens van knop-info gehoord?

Yep, een mooie uitvinding die niet betekent dat je dan maar onlogische labels op je knoppen mag zetten. De foutmeldingen zouden zelf ook wel wat duidelijker mogen zijn. Wanneer je de ene foutmelding hebt gehad hoeft de tweede niet meer getoond te worden. Die moet je dan afvangen.

 

Eerder schreef je:

Bij een knop 'leegmaken' stel ik mij voor dat die het bestand gaat leeg maken.

Daar helpt de knopinfo wel goed bij als het maar gelezen wordt. Bovendien is bewust niet voor de in FM gangbare term Verwijderen gekozen om aan te geven dat er geen records worden verwijderd. Logisch en onlogisch zijn subjectieve begrippen maar er is over nagedacht.

 

De foutmeldingen hadden uiteraard niet mogen verschijnen, is gemist/niet gerapporteerd door gebruikers en testers, en in de huidige versie is een aanpassing daarvoor gemaakt zodat het niet meer optreedt.

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Ha René, ja dat klopt, de logica van developer en gebruiker komen vaak niet overeen. Daar loop ik ook wel eens tegenaan. Goed dat je aangeeft dat er over is nagedacht. Misschien is het label "FMContacten leegmaken" duidelijker? Eventueel kun je er een kleiner lettertype op de knop voor gebruiken of eerst een dialoogvenster laten zien dat duidelijk maakt wat er leeg gemaakt gaat worden. Dit is slechts een suggestie natuurlijk.

 

Daarnaast ben ik blij dat ik je heb kunnen helpen om je product verder te verbeteren. Ik hoop dat je nog eens wilt overwegen om de technieken hier in een open bestand te demonstreren. Je argument dat je in de ontwikkeling ervan veel tijd hebt gestoken vind ik zelf geen steek houden, dat geldt immers voor heel veel van de hier en elders gedemonstreerde oplossingen in het FileMaker domein.

Link naar reactie
Misschien is het label "FMContacten leegmaken" duidelijker? Eventueel kun je er een kleiner lettertype op de knop voor gebruiken

Te lange tekst, liever geen twee regels in een knop. En 12 pt letters vind ik eigenlijk wel het minimum ivm schermen met hoge resolutie.

 

of eerst een dialoogvenster laten zien dat duidelijk maakt wat er leeg gemaakt gaat worden.

Die was al aanwezig.

 

Ik hoop dat je nog eens wilt overwegen om de technieken hier in een open bestand te demonstreren. Je argument dat je in de ontwikkeling ervan veel tijd hebt gestoken vind ik zelf geen steek houden, dat geldt immers voor heel veel van de hier en elders gedemonstreerde oplossingen in het FileMaker domein.

Overwogen heb ik dat zeker. Tussen het werk door vind ik soms tijd en inspiratie om wat tips en trucs te delen, die zijn altijd open en zonder kosten te gebruiken. Maar er zijn soms uitzonderingen en ieder maakt daar zijn eigen keuze in.

 

Mvg,

René

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...