Ga naar inhoud
  • 0

Berekening overblijvende maanden


zorro

Vraag

Ik heb hiervoor een oplossing maar toch vraag ik me af of er geen makkelijkere berekening is: hoe ik het doe : ik weet de looptijd van een credit , dus ook de einddatum, ik kan het aantal afgelopen maanden berekenen. Door deze 2 af te trekken kan de resterende maanden berekenen.

Maar kan dit niet eenvoudiger ?

 

Mvg

DAvid

aangepast door Gast
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@rmw: jouw formule is onjuist. Het idee is niet zo verkeerd, maar je moet dan wel de jaren van de data omzetten in maanden (dus vermenigvuldigen met 12) en daar de maanden van de data bij optellen en dat trek je vervolgens van elkaar af en het resultaat is meteen het aantal maanden. Dat ziet er dan uit als:

( Year( EindDatum ) * 12 + Month ( EindDatum ) ) - ( Year( PeilDatum ) * 12 + Month ( PeilDatum ) )

 

Een andere methode die ik zelf wel eens gebruik is:

( EindDatum - PeilDatum ) / 30,5

Het resultaat kan je daarna naar wens afronden met Floor/Ceiling of Round (dat heb je wel nodig ;-) )

Link naar reactie
  • 0

oei ik had deze post verkeerd gepost

 

blijkbaar heb ik nog een andere formule ...

Maar is dat niet juist wat ik geschreven had?

Re: berekeningsveld

Berichtdoor zorro » vandaag 20:49

 

hoe stom van mij : moest er toch iemand het licht niet zien ..

 

(Year(einddatum)-Year(Get(HuidigeDatum)))*12+Month(einddatum)-Month(Get(HuidigeDatum))

Mvg

 

DAvid

 

DAT VIND IK EEN STRAFFE !!! Wat is de logica erachter ? Hoe kom je nu bij die 30,5 ?

 

CODE: SELECTEER ALLES

( EindDatum - PeilDatum ) / 30,5

Het resultaat kan je daarna naar wens afronden met Floor/Ceiling of Round (dat heb je wel nodig ;-) )

Link naar reactie
  • 0
DAT VIND IK EEN STRAFFE !!! Wat is de logica erachter ? Hoe kom je nu bij die 30,5 ?

12 * 30,5 = 366 eenvoudiger kan niet ;-)

 

(... dus dat wijkt 3/4 dag per jaar af, maar over 10 jaar is dat nog steeds maar 5,5 dagen (tenminste 2 schrikkeljaren) en daarvoor zou je je berekening kunnen compenseren (als je dat nodig zou vinden), door 30,5 naar 30,4375 te verlagen , dan is het iets nauwkeuriger)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...