avandebeek Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Beste forumleden, Is het mogelijk om vanuit een lay-out, waarin de statusbalk onzichtbaar en vergrendeld is, vanuit een schermafdruk naar een andere lay-out te gaan? Buttons werken namelijk niet in een schermafdruk. Groet, Arie Quote
0 hbrendel Posted December 16, 2013 Posted December 16, 2013 Menu View > Go to Layout In het Nederlands: Weergave > Ga naar Layout (o.i.d.) Quote
0 db7rb Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Ja dat kan: Maak een KNOP go to Layout, Je kunt ook de KNOP wit maken en geen tekst geven, of je geeft hem de naam van de PRINTOUT, of ergens verstoppen op in de LAYOUT... Groeten Rob Quote
0 Infomatics Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Maak een knop 'go to Layout' en selecteer in de Inspector onder Position/Sliding&Visibility Hide when printing om er voor te zorgen dat de knop niet geprint wordt. Groet, Ruben Quote
0 pjotter Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Ja dat kan: Maak een KNOP go to Layout, Je kunt ook de KNOP wit maken en geen tekst geven, of je geeft hem de naam van de PRINTOUT, of ergens verstoppen op in de LAYOUT... Groeten Rob Beste Rob en infomatics, De topic starter vraagt een oplossing omdat volgens hem buttons niet werken onder schermafdruk. Ik ben dan ook benieuwd hoe jullie dit voor elkaar hebt gekregen, een werkende knop onder schermafdruk? Quote
0 rmw Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Als je met een script naar de schermafdruk gaat, kan je het script onderbreken en kan je door op 'enter' te drukken het script vervolgen en dus ook naar een andere layout. Maar dat is een omweg, want je hebt gelijk dat knoppen in preview niet werken. Een andere oplossing is de schermafdruk weergeven in een apart venster, waardoor het originele venster beschikbaar blijft en je dus gewoon kan wisselen. Een derde optie wordt door hbrendel aangedragen: een menu item. Met eigen menu's kan je daar heel gedetailleerd in worden. HTH rmw Quote
0 Infomatics Posted January 6, 2014 Posted January 6, 2014 Mijn fout, ik reageerde op de post van Rob. Ik gebruik een script om een print op het scherm te tonen en dan een navigatie aan te bieden zodat de gebruiker naar de volgende/vorige pagina kan, en de pagina kan printen, of opslaan als pdf, of Excel. Ik gebruik hiervoor een plugin (de 24U dialog) omdat de standaard FM dialogen niet zoveel knoppen toelaten. Groet, Ruben Quote
Question
avandebeek
Beste forumleden,
Is het mogelijk om vanuit een lay-out, waarin de statusbalk onzichtbaar en
vergrendeld is, vanuit een schermafdruk naar een andere lay-out te gaan?
Buttons werken namelijk niet in een schermafdruk.
Groet,
Arie
6 answers to this question
Recommended Posts