Ga naar inhoud
  • 0

Waarden uit Portaal ophalen


Markus

Vraag

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem.

 

Ik werk met 2 tabellen die een relatie met elkaar hebben.

Tabel 1 bevat jaar omzetten van bedrijven. Die omzetten worden elk jaar toegevoegd en voorzien van een veld "Omzetjaar"

Tabel 2 bevat alle andere gegevens van die bedrijven.

In een layout in Tabel 2 kan ik in een portaal voor elk bedrijf op een tabblad die omzetten onder elkaar tonen "Omzet jaar" | "omzet" | "percentage" etc.

Ik wil graag een nieuw Rapport maken met daarin nog wat andere gegevens van het bedrijf en de omzet van de laatste 3 jaren naast elkaar vermeld. Ik dacht die omzet 2010, 2011 en 2012 te kunnen definieren in 3 nieuwe velden en die velden vervolgens weer op te roepen in het rapport in Tabel 2. Helaas lukt het mij niet daar de goede formule voor te maken. Ik krijg steeds de waarde van de omzet voor het eerste jaar in Tabel 1.

 

Alvast mijn hartelijke dank.

 

Bob Markus

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Felix,

Dank voor de reactie. Ik zie niet in hoe ik dieomzetten naast elkaar krijg. Er zitten omzetten in sedert 2005. Ik wil alleen de laatste 3 jaar en dat zou makkelijk gaan als ik de berekening kan maken op basis van omzetjaar en omzet. Ik zoek dus naar de berekening die uit het record met ID debiteur, omzetjaar en omzet een nieuw veld creeert Omzet 2011=....

Zo kan ik 3 velden naast elkaar zetten op basis van Omzet 2011, Omzet 2012 en Omzet 2013

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...