Ga naar inhoud
  • 0

Enige idee warm dit niet werkt


zorro

Vraag

Beste allen ,

 

Ik zie hier iets over het hoofd maar weet niet wat.

ik kan er gans een epistel over schrijven maar ik denk dat een demo file het beter uitlegt.

 

Ik heb 3 gerelateerde waardelijsten ( groep / soort/ sub soort) , de soort is afhankelijk van de groep en de sub soort is afhankelijk van de soort. Hier wringt het schoentje...

 

Als ik de groep kies , volgt de soort perfect , maar als ik de soort kies zal steeds de subsoort van de eerste keuze van de soort getoond worden en niet veranderen ...

In dit voorbeeld , onafhankelijk dat ik nu "firma" of "labo" kies , is de sub soort steeds deze van "labo"

 

enige idee wat ik over het hoofd heb gezien ...

Groeten

David

test.fmp12.zip

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Veel gemakkelijker is het om een simpel Evaluate op de velden te zetten.

dan heb je vind ik nog steeds een script-trigger met commit-record nodig om de value-list correct te laten verschijnen .... of je wilt je gebruikers opzadelen met een veld invullen en vervolgens eerst het record vast te leggen door even ergens buiten de velden op de layout te klikken.

 

Als je het voorbeeldje van Felix aanpast door eerst de scriptriggers te verwijderen en de velddefinities van "soort" te voorzien van auto-enter opties:

If ( PatternCount ( List ( Soort::Benaming ) ; soort ) ; soort ) 

en "benaming" :

If ( PatternCount ( List ( Sub Soort::Sub_soort naam ) ; benaming ) ; benaming )

en bij beide velddefinities de beide vinkjes uit te zetten zodat bij iedere wijziging van de basiswaarde, het veld wordt geëvalueerd, dan zie je dat effect.

 

Voorzie je de beide veldjes van een scripttrigger (onObjectExit) die niets anders dan een commit-record (record/verzoek vasteggen) doet, dan werkt het wél netjes.

 

Uiteindelijk vind ik het dan eigenlijk niet moeilijker of simpeler dan Felix's voorbeeld, alleen maar anders of had jij met jouw "simpele evaluate" iets anders bedoeld?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...