Jump to content
  • 0

extra lege pagina bij export (met hoofding) toevoegen

Vitruvius

Question

Posted

Ik maak voor bijlages uitdraaien van tal van lijstjes en tabellen in PDF en kan ingeven wat de eerste paginanummer is. Voor de layout zou de laatste pagina een even paginanummer moeten zijn. Nu is de vraag of ik ergens kan opvangen hoeveel pagina's de uitdraai zijn en, indien dat zou neerkomen op het eindigen op een oneven paginanummer, of het mogelijk is om een extra witte pagina toe te voegen inclusief de header en footer (waar de paginanummer staat).

Extra lege records zijn geen optie (denk ik), dus misschien is het mogelijk met een soort van lege general summery in de layout of zo, maar daar ben ik nog niet in geslaagd.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Vitrivius,

Je kunt het aantal pagina's achterhalen als je naar preview gaat en dan de pagina nummer opvraagt van de laatste pagina.

Als je dan een lege pagina aan het begin wilt toevoegen om een even aantal te krijgen, kun je een subsummary toevoegen

met een pagina break na de eerste keer.

zie voorbeeld.

Groet,

Ruben

paginas.fmp12

• 0
Posted

De lege pagina moet achteraan bijkomen, niet ervoor. Indien nodig natuurlijk

Maar ik zal nog eens kijken naar die page break in combinatie met een subsummary

Merci al voor de tip

• 0
Posted

gelukt

Ik heb een subsummary na de hoofdbrok en die maak ik groot genoeg om één pagina groot te zijn. Deze komt pas tevoorschijn wanneer ik sorteer op een bepaald veld (dat overal dezelfde waarde heeft, dus het maakt geen enkel verschil t.o.v de vereiste sortering die daarna volgt). ik trigger deze sortering op basis van een even of oneven pagina nummering van de laatste pagina bij een schermafdruk. Bij een oneven nummer is de sortering van kracht zodat er een extra subsummary volgt en dus een extra pagina met hoofding en voetnoot.