Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met uploaden PDF


hans erik

Vraag

Een klant van me heeft een raar probleem: hij probeert met FileMaker Pro 13 een PDF te uploaden naar een containerveld en krijgt dan een rare foutmelding:

 

Het bestand begint niet met %PDF-.FM-1FF56607D-611F-4F3C-AE01-04BD81DCEB16.pdf

 

Heb het ter plekke met mijn Mac uitgeprobeerd, zelfde bestand en die doet het wel. Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat hij met Acrobat X Pro werkt en ik met Preview. Maakt geen verschil of je het bestand naar het veld sleept of een script met insert PDF draait.

 

De server is FMSA12.

 

Is dit een probleem van de combinatie FMP13 + FMSA12 + Acrobat?

 

Met FileMaker 12 als client werkt het wel!

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
ik denk niet dat het probleem de upload is, maar het streamen van een FMSA12 naar FMP13 (in combinatie met Acrobat Reader).

kijk eens naar deze post: viewtopic.php?f=40&t=8434&start=0

 

Ja, dat is mijn eigen post :)

 

Maar het probleem is juist, dat ik op mijn eigen Mac (waar ik met Preview werk en niet met Acrobat) de foutmelding niet krijg. Het kan wel een streaming probleem zijn, maar dan is het toch acrobat die iets raars aan FMP teruggeeft. Ik zou wel iets meer informatie willen over de wisselwerking tussen FMS, FMPro en de PDF engine die gebruikt wordt. Want FMPro maakt natuurlijk gebruik van de PDF applicatie die de gebruiker op zijn PC of Mac heeft draaien.

 

[edit] Naast de foutmelding dat de bestandsnaam niet met %PDF-. etc begint, verschijnt in het containerveld een voortgangsbalk met de melding 'Initialiseren...'. Die blijft gewoon staan, terwijl de PDF wel ge-upload wordt.

Ga je dan naar een ander record of scherm, en kom je daarna weer terug, dan is het containerveld dus grijs. Maar je kunt het bestand wel downloaden, dus de upload gaat op zich prima. Het lijkt dus op dat de streaming server van FMSA niet goed geactiveerd wordt door Acrobat.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...