Ga naar inhoud
  • 0

Prijsbeleid FileMaker Server


yamas

Vraag

Voorop gesteld is dit onderwerp vanuit mijn niet bedoelt om de prijzen van FileMaker ter discussie te stellen, maar puur bedoeld om inzicht te krijgen.

Als ik de prijzen bekijk van FileMaker Server dan dien je aan te geven voor hoeveel aansluitingen je wilt dat het pakket bruikbaar is.

Is dit altijd zo geweest? Ik meen namelijk in het verleden gelezen te hebben dat FMS11(*) tot 250 aansluitingen aankon en FMSA11(*) zelfs onbeperkt.

Maar ik heb daar toen niet bij gezien dat je diende aan te geven om hoeveel aansluitingen het betrof.

 

Wie kan/wil mij informeren?

 

Groet,

Yamas

 

p.s. (*) Ik heb FMS11 even als voorbeeld gebruikt, nogmaals puur om inzicht te verkrijgen.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is inderdaad veranderd, met name om de toegang vanuit FileMaker Go en WebDirect (dat in de plaats komt van IWP) te 'regelen'.

 

Het komt ongeveer op het volgende neer:

- er is geen onderscheid meer tussen FMS en FMSA, het is 1 product geworden.

- koop je de basislicentie dan kun je met een 'onbeperkt' aantal FileMaker Pro clients tegelijk connecten (mits de hardware het toestaat uiteraard, maar ik meen dat er een limiet van 250 max is). Je kunt echter maar met 1 webdirect OF 1 FMGo tegelijk connecten.

- wil je met meer WebDirect en/of FMGo sessies tegelijk connecten dan moet je connecties erbij kopen. Ik meen voor $180 per connectie in pakketjes van 5. Lijkt duur, maar ik denk dat je met 5 concurrent sessies al een heleboel 'casual users' kunt bedienen. De kans dat iemand probeert aan te loggen en nul op request krijgt is niet zo groot, en bij 10, 15 of 20 concurrent sessies neemt het aantal 'potentiële users' exponentieel toe. Voorop gesteld dat iemand met FileMAker Go aanlogt, zijn ding doet en weer aflogt, uiteraard. Het model is gebaseerd op 'casual use'.

 

Ik vind het op zich een goed systeem, had alleen graag gezien dat je naast FMGo ook een soort runtime voor OSX of Windows zou krijgen die van de concurrent sessies gebruik zou maken. Maar misschien komt dat nog.

Link naar reactie
  • 0

Felix,

 

Ook jij bedankt. Wat ik gelezen heb is "billed annually". Dus het betreft een terug rekening naar een bedrag per maand.

Maar ben je ook gehouden aan een contract voor 36 maanden (1044 euro / 29 euro = 36 mnd)?

Dat kan ik dan weer niet terugvinden. Aan de andere kant als ik de licensing datasheet goed begrijp betaal je per jaar en heb je dus een contract voor een jaar.

 

Yamas

Link naar reactie
  • 0

Yamas, Felix,

 

Het is zo dat het in de AVLA (Annual Volume Licence Agreement) en ASLA (Annual Site License Agreement) steeds over contracten voor een jaar gaat - het woord 'Annual' zegt het al :P.

 

Deze contracten worden ook per jaar in 1 keer afgerekend, al worden de prijzen tegenwoordig omgerekend naar een prijs per maand.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...