Ga naar inhoud

FM GO korte drop down lijstjes helemaal tonen


Vitruvius

Aanbevolen berichten

Filemaker GO heeft de onhebbelijke gewoonte om drop down lijstjes nooit helemaal te tonen, zelf bij een keuze uit 4 opties, moet je scrollen voor de laatste optie.

oplossing: voeg gewoon extra enters (lege lijnen) toe achteraan je lijstje (aantal afhankelijk van lengte, 50% extra lijkt het magische getal) en je krijgt voor korte lijstjes alle keuzes te zien.

Link naar reactie

De enter tekens kunnen inderdaad ingevoerd worden, maar dat is weinig zinvol, maar ook onschadelijk aangezien script triggers werken op basis van een al dan niet gekozen item, enter maakt geen deel uit van een script trigger.

Maar het klopt dat het kan, ze kunnen ook nonsens intypen met het toetsenbord (bij sommige velden blijft die keuze beschikbaar aangezien de drop down 99% van de voorkomende keuzes bevat? de andere 1% zijn zeldzaamheden, die meestal eenmalig zijn.)

 

De overstap van 13 zit er voorlopig niet in. Al mijn key-problemen zijn ook in 13 niet opgelost en wat wel extra kan is redelijk minimaal voor onze toepassingen.

Link naar reactie

Niet zozeer met FMGO maar met FM in het algemeen

 

- een font dat op elk platform er exact het zelfde uitzien (niet de eerste keer dat ik hier over klaag, en zeer belangrijk)

- zelf bepalen van de kleuren van een grafiek (o.a. conditional formatting, lijkt mij nogal wiedes dat iemand zijn eigen kleurtjes wil bepalen)

- textuurvulling terugbrengen a.u.b. (waarom hebben ze dat weggedaan?)

- flexibele velden in rapporten die mee vergroten of verkleinen indien nodig (vooral dan verticaal, lijkt me ook nogal logisch)

- dropdown met checkbox (Access heeft dat en is soms verdomt handig)

- in FMGO het toetsenbord kunnen verbergen (vb bij aanspreken drop down)

- meer controle over afbeeldingen in container (instellen van afmetingen of op 20% van originele grootte e.d., rotatie)

- bij import afbeeldingen al de extra info kunnen meenemen (vooral de datum, lijkt me ook nogal logisch)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...