Ga naar inhoud
  • 0

Meekijk Scherm


izci

Vraag

Beste,

 

Ik ben bezig met een programma, waar de klant kan meekijken, wat ik aan het doen ben.

Bij de servicebalie staat er een meekijkscherm voor de klant.

 

Mijn werklay-out ziet er anders uit dan de meekijkscherm voor de klant.

 

Hoe is te realiseren?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ah, kat in het bakkie.

 

Valt niet mee om te bouwen, maar eenmaal werkend, werkt het super!

 

 

Hier zie je een LED scherm, voorzien van Filemaker in Kiosk mode.

Dus zonder allerlei storende zaken.

Deze haalt haar info uit een speciaal tabelletje, waaruit opdrachten worden gelezen.

Via een oneindige loop leest deze de opdracht en voert hem direct uit, voorzien van wederom een loop om een pauze te maken.

Als er in de opdracht het commando verschijnt dat de pauze mag worden opgeheven, zoekt FM weer een nieuwe opdracht.

Indien geen opdracht in de tabel, toon dan het bedrijfslogo (of zoals in mijn LED scherm, een reclameblokje).

 

De administrateur heeft ook Filemaker en op gerichte momenten plaatst deze de opdracht in de opdrachten tabel.

De opdracht moet voldoende info hebben om het LED scherm volledig haar taak zelfstandig te laten verrichten.

 

Affijn, dit levert een mooie puzzel op, maar een beetje vent kan hier mee aan de slag!

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik bezig ben in een bepaalde lay-out en o.a. getalletjes aan het vullen bent, moet de klant die aan de andere kant van mij bureau zit meekunnen kijken op een andere scherm, wat ik aan invullen ben, maar dan een verkorte/simpeler lay-out/scherm.

 

Dus 1 pc met 2 schermen.

 

Ik vul b.v. o.a. NAW gegevens v.d. klant, maar ik selecteer aan de hand van vragen bepaalde velden in mijn lay-out. De klant ziet alleen de NAW-gegevens en nog andere dingen, die hij mag zien.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog een oplossing gemaakt, maar dan voor een wasstraat.

 

Daar werkt het met 1 PC waar 2 grafische kaarten in zitten.

Op de balie ziet de klant hetzelfde scherm als de administrateur, via Windows laten we het 2e scherm gedupliceerd zien.

Met een stroomschakelaar wordt het scherm aan- en uitgezet.

 

Er zit hier één nadeel aan: ongemerkt blijft het scherm aan staan en ziet de klant informatie die hij niet altijd zien mag...

 

Sinds de taakscheiding aldaar (verwerking van vertrouwelijke info op een andere computer) zijn we het scherm op de balie gaan voorzien van een Touch screen.

Nu zet de klant ook zijn handtekening in een JPG bestandje, waarna zijn wasstraat certificaat ondertekend doorgestuurd kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk een oplossing; Ik weet niet op wat voor een platform je werkt, maar als je bij OSX een 2e scherm aan je computer hangt

dan kun je de informatie (venster) die je op het 2e scherm wilt zien naar dat 2e scherm slepen.

 

Als je dan in het klant record zit en nieuw venster aanmaken een beperkt layout, en dat naar het 2e scherm slepen. De informatie die je

in het eerste scherm invoert is dan ook zichtbaar in het 2e scherm.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...