Ga naar inhoud
  • 0

waarde berekenen


sander kemper

Vraag

ik ben opzoek naar een formule

 

heb in een veld een keuzelijst gemaakt men kan kiezen uit "voegmortel" "straalmiddel" "impregneer" of "FHB11" nu wil ik in het veld wat daarna komt automatisch het verbruik per

M2 uitrekenen er is ook een veld met "aantal M2" deze dient ingevuld te zijn bijvoorbeeld 100 als men dan voor "straalmiddel" kiest is het verbruik 100/12 het antwoord zou dan moeten zijn 8,5. in het volgende veld kan men de eenheid kiezen bijvoorbeeld "zakken" "KG" "LTR" dit zou ik ook willen koppelen aan de keuze van het materiaal.

 

Wie kan mij helpen

 

THXS

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Sander,

 

welkom op dit forum. Jouw vraag leidt je meteen naar de wortels van filemaker nl: standaardgegevens opslaan om dynamische gegevens te verwerken.

De verschillende soorten mortels en hun eigenschappen, in jouw geval het oppervlakteverbruik, kan je opslaan in een constanten-tabel. Het verbruik van een bepaald materiaal ligt vast.

De oppervlakte die je wilt besmeren/bespuiten/voegen etc. etc. is iedere keer anders.

 

In het voorbeeldje heb ik zo'n basistabel gemaakt, die heet materiaal. Daarin staan de naam, die je verderop in een keuzelijst gebruikt en het verbruik per vierkante meter (heb daar wat onzin ingevuld)

 

De andere tabel, verbruik, bevat je "project-onderdeel" daarin kan je de oppervlakte invullen en uit de keuzelijst het materiaal kiezen. Daarin wordt dan je totale materiaalbehoefte berekend (en afgerond op 1 decimaal)

 

Kijk voor het bouwen van de db's eens in de help: www.filemaker.com/help/13/fmp/nl/html/create_db.8.2.html#1027557

Relaties leggen: http://www.filemaker.com/help/13/fmp/nl/html/relational.11.1.html#1027502

MateriaalVerbruik.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...