henkoo Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Halllo, Kom bij een programma na enkele maanden te hebben gewerkt met het volgende. Het programma werkt met financiële dagstaten, er wordt een bewerking uitgevoerd die het dagresultaat optelt bij het resultaat van de vorige dag. Na een bepaalde datum wordt dit niet meer gepresenteerd, er verschijnt een vraagteken. Bij het verwijderen van een dagstaat in de reeks ervoor wordt dan de waarde wel gepresenteerd waar eerst de vraagtekens stonden. Nu denk ik dat binnen Filemaker er een max. voor dit soort bewerkingen. Weet iemand hier meer over? Quote Link to comment
0 menno Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Het helpt wel als je hier ook de wijze post waarop je de berekening uitvoert Quote Link to comment
0 Felix Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 henkoo Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Heb hierbij als bijlages de berekeningen. Het dagtotaal wordt berekend uit een opsomming van verschillende velden. De ruimte voor in het veld is groot genoeg. Quote Link to comment
0 Felix Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 henkoo Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 Felix, Heb jouw idee ingevoerd maar de resumé waarde blijft bij de verschillende dagstaten hetzelfde getal behouden. Denk dat het betrekking heeft dat hier het dagtotaal per dag een berekende waarde is Quote Link to comment
0 Felix Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 henkoo Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 Heb het gevonden. De bewerking van lopend totaal wordt als ik het plaats in het kopgedeelte als eind totaal gepresenteerd. Als ik het plaats in het hoofdgedeelte werkt het goed, als dagtotalen. Heb het verder op gelost door de een extra veld toe tevoegen die de actuele dagtotaal presenteert in het kopgedeelte. Quote Link to comment
Question
henkoo
Halllo,
Kom bij een programma na enkele maanden te hebben gewerkt met het volgende.
Het programma werkt met financiële dagstaten, er wordt een bewerking uitgevoerd die het dagresultaat optelt bij het resultaat van de vorige dag.
Na een bepaalde datum wordt dit niet meer gepresenteerd, er verschijnt een vraagteken.
Bij het verwijderen van een dagstaat in de reeks ervoor wordt dan de waarde wel gepresenteerd waar eerst de vraagtekens stonden.
Nu denk ik dat binnen Filemaker er een max. voor dit soort bewerkingen.
Weet iemand hier meer over?
7 answers to this question
Recommended Posts