idmix.be Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Kan er iemand mij op weg helpen ? Ik zou in mij scripts en navigatie willen werken met layoutID's, obejectID's etc... De functie Get(Filename) en Get(layoutname) werken zoals het hoort, refreshen in mijn dataviewer, Toch krijg ik bij : GetLayoutID ( Get(FileName) ; Get(LayoutName) ) geen resultaat te zien in mijn oplossing. Wel in de oplossing waaruit ik de CF heb geïmporteerd. De oplossing is afkomstig van http://www.nightwing.com.au/FileMaker/demos9/demo915.html Tips of oplossingen meer dan welkom. Alvast bedankt. Quote Link to comment
0 Felix Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Hey Felix, als ik de data in de dataviewer raadpleeg kan ik toch nergens unstoren ? Met refresh values zou ik toch de waarde moeten krijgen ? Quote Link to comment
0 yamas Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Idmix, Er wordt ook niet gesproken over de dataviewer. Even uit het hoofd. Ga naar de bewuste tabel waarin het bewuste veld hebt aangemaakt. Het lijkt me dat dat een berekend veld is, toch? Open dat (dubbelklik) en dan moet je een venster krijgen waarin je je calculatie hebt opgebouwd. Rechts onderaan moet een knopje te vinden zijn waarmee je instellingen aan het veld aanpassen. Je zal het veld moeten instellen zodanig dat het resultaat continu herberekend wordt zodra het veld in browse mode getoond wordt op het scherm. Dus unstored zoals Felix zegt. Succes. Yamas Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Ondanks de duidelijke info, geen succes. In bijlage een screenshot van mijn calculatie(settings) Het veld geeft geen resultaat op de layout die gekoppeld is aan de TO van waaruit de berekening gebeurt. Alle input is welkom, zou heel graag op zoveel mogelijk op basis van ID's werken. Thanks Quote Link to comment
0 Felix Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Ook met een import vanuit jou demofile, geen geluk. Bij het aanmaken van een nieuw bestand werkt de functie wel. Bizar. Morgen nog eens met een fris hoofd bekijken. Bedankt voor de moeite in ieder geval. Quote Link to comment
0 yamas Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Ook met een import vanuit jou demofile, geen geluk. Idmix, Ik denk dat dit ook geen zin heeft. Er is een probleem met je database. En dat los je niet op door een import. Kun je niet een sample van je db plaatsen. Wellicht dat het ons om te helpen zoeken. Yamas Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Ik kan jammer genoeg geen sample van de db online zetten. Wat nog veel vreemder is, dat om een poging te doen om een file te creëren die ik hier wel kan plaatsen, ik zover was dat ik een file had met een calculatie die niet werkte . Toen ik deze wou saven onder een gepaste andere naam, begon de functie plots wel te werken. Op mijn huidige db had saven onder een andere naam jammer genoeg geen invloed. Vreemd. Vanuit welke context evalueren jullie de calculatie als er meerder TO's zijn ? Quote Link to comment
0 yamas Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Idmix, Ik krijg de indruk dat je naar alle waarschijnlijkheid ontdekt heb dat je calculaties vanuit verschillende contexten kan laten berekenen. Deze veronderstelling van mij is een poging om iets algemeens neer te zetten. Een calculatie kan natuurlijk maar vanuit 1 context tegelijk functioneren. Verder is er op je vraag niet zo maar een direct antwoord te geven. Daarom: 1. Wat is je relatie (tabel 1 --> tabel 2)? 2. Hoe ziet de calculatie er uit? 3. Wat is de context nu? Yamas Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Hey Yamas en co sorry voor de late reply, had even wat andere zaken aan mijn hoofd. Heb even een heel simpele db gemaakt waarin de calculatie ook niet werkt. Op dit moment zijn er geen relaties tussen mijn tabellen de calculatie is de volgende : z_LayoutID = GetLayoutID ( Get (Filename) ; Get (LayoutName) ) Settings voor dit veld zijn Unstored, recalculate when needed. Calculation result is number Do not evaluate when reference fields are empty staat niet aangevinkt. Dit is in een nieuwe database met 1 record per tabel aanwezig. In de dataviewer worden de waardes filename en layoutname opgehaald. Inventaris 6.0.fmp12 Quote Link to comment
0 menno Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Je hebt teveel punten in je bestandsnaam staan ...... Inventaris 6.0.fmp12 Als je dat wijzigt in Inventaris_6_0.fmp12 dan werkt de functie LayoutNames ( Get (Filename) ) weer en daardoor jouw CF. Ik heb dit probleem nu vastgesteld op windows, mijn mac staat thuis, daar heb ik het niet op geprobeerd. Algemeen: Gebruik in bestandsnamen GEEN extra punten en GEEN spaties. Zij leveren namelijk soms onbegrijpelijke fouten op, waar je erg lang naar kan zoeken. Quote Link to comment
0 idmix.be Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Held_van_de_dag____menno_(YouMadeMyDay) http://www.badumtish.com Quote Link to comment
Question
idmix.be
Kan er iemand mij op weg helpen ?
Ik zou in mij scripts en navigatie willen werken met layoutID's, obejectID's etc...
De functie Get(Filename) en Get(layoutname) werken zoals het hoort, refreshen in mijn dataviewer,
Toch krijg ik bij :
GetLayoutID ( Get(FileName) ; Get(LayoutName) )
geen resultaat te zien in mijn oplossing. Wel in de oplossing waaruit ik de CF heb geïmporteerd.
De oplossing is afkomstig van http://www.nightwing.com.au/FileMaker/demos9/demo915.html
Tips of oplossingen meer dan welkom.
Alvast bedankt.
12 answers to this question
Recommended Posts