Ga naar inhoud
  • 0

WebViewer werkt niet meer


VickyBLT

Vraag

Hi All,

 

Win 7 Pro, FMA 13.

 

Tot gisteren werkte de webviewer in FMA13 zonder probleem.

 

Vandaag krijg ik de melding: "This page can't be displayed"

Er is absoluut geen verandering noch aanpassing gedaan aan het OS noch in het bestand.

 

Een nieuwe file aangemaakt met een webviever field. Zelfde resultaat.

Nochtans werkt de webviewer nog altijd in FMA11 en FMA13.

 

Firewall setting blokkeren niet FM noch IE.

 

Iemand enig idee waar nog te kijken ?

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Webviewer: het kan handig zijn als de computer op een netwerk aangesloten zit.

Ik weet van IWP dat die indertijd niet te starten was als er geen netwerk bestaat.

Localhost bestaat dan namelijk niet.

 

En al zit je aan een netwerk, de vraag is of jouw IP adres van jouw computer wel hetzelfde is.

Een ander netwerk: zeer waarschijnlijk een ander lokaal IP adres van de computer.

Hetzelfde netwerk: Is vaak vastgesteld door de router, ook voor de volgende keer.

Maar in grote bedrijfsorganisaties wordt dat soms losgelaten, waardoor jouw IP adres de volgende keer anders wordt.

 

Misschien zoiets?

Link naar reactie
  • 0
...de vraag is of jouw IP adres van jouw computer wel hetzelfde is.

Een ander netwerk: zeer waarschijnlijk een ander lokaal IP adres van de computer.

Hetzelfde netwerk: Is vaak vastgesteld door de router, ook voor de volgende keer.

Maar in grote bedrijfsorganisaties wordt dat soms losgelaten, waardoor jouw IP adres de volgende keer anders wordt.

 

Misschien zoiets?

 

Dat is een idee...

 

Enige hint waar dat te controleren?.

Een simpel ipconfig zal waarschijnlijk niet voldoende zijn.....

Link naar reactie
  • 0

Excuses Moi, ik zit twee dingen door elkaar te halen...

Webviewer.... en geen IWP of Webdirect... mijn foutje.

Nee, voor Webviewer mag het eigen IP adres van de computer geen enkel punt zijn.

 

Wat je kan doen om te controleren of Webviewer zou moeten werken, is de Internet Explorer openen en daar het volledige commando (URL) intikken en zien wat er gebeurt.

Je kan de URL in Filemaker checken door de berekening in een gecalculeerd tekstveldje op te nemen. Die is vervolgens via het klembord over te nemen naar Internet Explorer.

 

Filemaker leunt bij de Webviewer in Windows op Internet Explorer.

Elke andere webbrowser kan andere resultaten geven.

 

Nou is Internet Explorer op achterstand aan het raken m.b.t. HTML5. Ik heb daar nog nergens problemen mee gehad, maar de werking garanderen doe ik ook niet.

 

Wat ik wel weet, is dat b.v. Google Maps aan het veranderen is. Dan krijg je een moment dat het ineens niet meer werkt...

Link naar reactie
  • 0
Hi All,

 

Win 7 Pro, FMA 13.

 

Tot gisteren werkte de webviewer in FMA13 zonder probleem.

 

Vandaag krijg ik de melding: "This page can't be displayed"

 

Lijkt me toch dat er een bestandje in je IE installatie of de koppeling naar IE ontbreekt of beschadigd is. De Webviewer maakt gebruik van de default engine van je OS.

In geval van OSX is dat webkit meen ik, en bij Windows is dat IE. Heb je al geprobeerd FileMaker te de-installeren en opnieuw te installeren?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...