Als je naar een layout switcht, verander je toch ook altijd de context naar de bijbehorende Table Occurrence? Niet met Go to layout ($naam) dus!
Ik heb een bestand met een flink aantal layouts, waaronder een aantal 'referentie layouts'. Dwz voor elke tabel is er altijd een Table Occurrence met een vaste naam en een layout met die zelfde naam. Bijvoorbeeld een tabel 'personen' heeft dus altijd een TOC met de naam 'a_personen' een een layout 'a_personen'. Je kunt dus altijd de inhoud van die tabellen op die manier inspecteren en ook voor executeSQL is het handig omdat die layout er TOC er altijd is en nooit een andere naam krijgt.
Maar nu heb ik een script waarmee ik een set layouts wil openen in table view, voor inspectie/onderhoud/ontwikkeling. Ik wil dat het script in één keer door een lijst met layoutnamen wandelt en 1 voor 1 die layouts opent. Dat werkt dus niet:
Set Variable [$layoutnames; Value:"tabel1¶ tabel2¶ tabel3¶ tabel4¶ tabel5"]
Set Variable [$DeltaL; Value:50]
Set Variable [$DeltaT; Value:50]
Set Variable [$L; Value:150]
Set Variable [$T; Value:120]
Set Variable [$B; Value:400]
Set Variable [$H; Value:180]
Set Variable [$n; Value:1]
#
Loop
Set Variable [$currlayout; Value:GetValue ($layoutnames ; $n )]
Question
hans erik
Als je naar een layout switcht, verander je toch ook altijd de context naar de bijbehorende Table Occurrence? Niet met Go to layout ($naam) dus!
Ik heb een bestand met een flink aantal layouts, waaronder een aantal 'referentie layouts'. Dwz voor elke tabel is er altijd een Table Occurrence met een vaste naam en een layout met die zelfde naam. Bijvoorbeeld een tabel 'personen' heeft dus altijd een TOC met de naam 'a_personen' een een layout 'a_personen'. Je kunt dus altijd de inhoud van die tabellen op die manier inspecteren en ook voor executeSQL is het handig omdat die layout er TOC er altijd is en nooit een andere naam krijgt.
Maar nu heb ik een script waarmee ik een set layouts wil openen in table view, voor inspectie/onderhoud/ontwikkeling. Ik wil dat het script in één keer door een lijst met layoutnamen wandelt en 1 voor 1 die layouts opent. Dat werkt dus niet:
Set Variable [$layoutnames; Value:"tabel1¶ tabel2¶ tabel3¶ tabel4¶ tabel5"]
Set Variable [$DeltaL; Value:50]
Set Variable [$DeltaT; Value:50]
Set Variable [$L; Value:150]
Set Variable [$T; Value:120]
Set Variable [$B; Value:400]
Set Variable [$n; Value:1]
#
Loop
Set Variable [$currlayout; Value:GetValue ($layoutnames ; $n )]
New Window [Name: $currlayout; Height: $H; Width: $B; Top: $T; Left: $L; Style: Document]
View As [View as Table]
Set Variable [$tabel; Value:$currlayout &"(" & $currlayout & ")"]
Go to Layout [$tabel]
Set Variable [$L; Value:$L + $DeltaL]
Set Variable [$T; Value:$T + $DeltaT]
Set Variable [$n; Value:1 + $n]
Refresh Window []
Exit Loop If [$n > ValueCount ($layoutnames)]
End Loop
#
Het script loopt wel, maar alle vensters laten dezelfde content zien.
Staat niks over in de handleiding. Is dit een feature of een vette bug? Of doe ik iets fout?
4 answers to this question
Recommended Posts