se7en Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Bestaat er in Filemaker 13 nog een mogelijkheid om via het opslaan naar een Excel-bestand de extentie "xls" ipv "xlsx" mee te geven. Dit om reden dat een programma waar wij de exportfile inladen niet compatibel is met xlsx Bedankt Quote
0 Felix Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 se7en Posted November 7, 2014 Author Posted November 7, 2014 Met de exportfunctie als tab is het niet mogelijk reden : kan niet geïmporteerd worden in het andere programma is er geen mogelijkheid om binnen FM 13 ook nog te kunnen kiezen voor de extentie xls Quote
0 rmw Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Helaas is de xls functie op mac ter ziele gegaan toen rosetta uit het os werd gehaald. Zelfs al zou je terug gaan naar een oude versie van FM, dan nog gaat xls niet werken op Mavericks of Yosemite. Op windows is het nog wel beschikbaar. Je kan niet anders dan als xlsx opslaan en dan in excel zelf openen en kiezen voor bewaar als...of en windows machine kopen rmw Quote
0 se7en Posted November 7, 2014 Author Posted November 7, 2014 Helaas is de xls functie op mac ter ziele gegaan toen rosetta uit het os werd gehaald.Zelfs al zou je terug gaan naar een oude versie van FM, dan nog gaat xls niet werken op Mavericks of Yosemite. Op windows is het nog wel beschikbaar. Je kan niet anders dan als xlsx opslaan en dan in excel zelf openen en kiezen voor bewaar als...of en windows machine kopen rmw Ik werk op een windows maar met de versie FM 13 heeft Filemaker ook de extensie xls verlaten Quote
0 hbrendel Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 En het is onzin. Ook al kun je xls niet meer openen, waarom zou je het niet mogen exporteren? Excel kan het zelf ook. Op Intel machines zonder Rosetta... Trouwens... Ik kan xls gewoon openen met Excel 2011. Quote
0 rmw Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Ik werk op een windows maar met de versie FM 13 heeft Filemaker ook de extensie xls verlaten Sorry, mijn fout..is er in FM13 op windows inderdaad uit...functioneel weer gelijkgetrokken dus.. En het is onzin. Ook al kun je xls niet meer openen, waarom zou je het niet mogen exporteren? daarom rmw Quote
0 hbrendel Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 FM geeft daar OSX de schuld. Maar Excel 2011 (voor Mac) doet het gewoon: Quote
0 se7en Posted November 7, 2014 Author Posted November 7, 2014 ik heb een file die door FM 13 aangemaakt wordt via verzenden naar Excel. Automatisch wordt deze ook bewaard in de desbetreffende map. Helaas nu met extensie xlsx Als ik deze file die ik automatisch laat openen nu bewaar als xls zit de file 2 maal in de map. Dit is vervelend omdat alles zo onoverzichtelijk is. Ook wordt het meestal vergeten om de optie "bewaar als" te gebruiken. Bestaat er een conversieprogramma dat we eventueel kunnen aansturen vanuit Filemaker om van xlsx over te gaan naar xls Wij werken op windows. Quote
0 hbrendel Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 Ik heb hier een hele tijd mee gezeten. Uiteindelijk overgegaan op Office 2011. Quote
0 Felix Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 rmw Posted November 7, 2014 Posted November 7, 2014 FM geeft daar OSX de schuld. Maar Excel 2011 (voor Mac) doet het gewoon FM geeft OSX helemaal niet de schuld, FM heeft voor de export naar xls altijd gebruik gemaakt van oude OSX code. Die is op een gegeven moment ondergebracht in Rosetta en dat is uiteindelijk ook verdwenen. Omdat xls toch op het punt stond om te worden vervangen door xlsx, heeft FM nooit de moeite genomen hier in te voorzien in de nieuwere versies van OSX. Tot en met versie 12 kon het onder windows nog altijd wel. FM13 gaat mee in de vaart der volkeren en heeft xls helemaal achter zich gelaten. En dat excel het nog kan openen en aanmaken heeft hier helemaal niets mee te maken. Maar dat lost natuurlijk niks op voor se7en... Is dit misschien iets? Of online en voor niks rmw Quote
0 se7en Posted November 10, 2014 Author Posted November 10, 2014 Ik zal moeten verder leven met de "xlsx" die wordt aangemaakt via filemaker 13. Welk commando dien ik te gebruiken bij "Event verzenden" om alle files in een bepaalde map met extensie "xlsx" te verwijderen. Kan ik het dos commando "delete *.xlsx" hier opnemen. Graag zou ik natuurlijk ook excel of nog beter het actieve werkblad sluiten. Quote
Question
se7en
Bestaat er in Filemaker 13 nog een mogelijkheid om via het opslaan naar een Excel-bestand de extentie "xls" ipv "xlsx" mee te geven.
Dit om reden dat een programma waar wij de exportfile inladen niet compatibel is met xlsx
Bedankt
12 answers to this question
Recommended Posts