Ga naar inhoud
  • 0

groeperen error


jw

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja, ik dacht al zoiets.

in dit geval wat het nog lastiger.

Het betrof een popover die in een portaalregel staat, en dat portaal staat weer in een tabvenster.

Als ontwikkelaar wil toch graag gebruik maken van de mogelijkheden niet waar?

 

Maar door eerst de popover buiten het tabvenster te zetten lukte het, wist André uit te vinden.

Het blijft puzzelen en gokken.

 

Zo is ook het horizontaal en verticaal kopiëren verdwenen,

En kun je niet meer de grootte bepalen van twee objecten samen,

En werkt het automatisch uitlijnen meestal niet zoals ik het zou willen,

maar goed, ik zie het wel op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel, dat je in een popover geen portal kunt plaatsen als die popover zelf in een portaalrij staat.

Je zou dan een portal binnen een portal hebben, en dat kan niet.

 

Je kunt wel de truc toepassen die hierboven wordt genoemd, maar de popover verschijnt dan alleen in de eerste portaalrij.

Heb daar ook wel eens een middagje over gepuzzeld.

Link naar reactie
  • 0

Ben ik wel met je eens Felix.

 

Ik zou het leuk vinden als ik een portal binnen een portal zou kunnen hebben, maar als je even verder denkt: dan zou je binnen die portal ook weer een portal kunnen hebben, enzovoorts. Een Droste-effect dus.

 

Dat leidt potentieel tot een database die zichzelf opblaast.

 

Een popover is niks anders dan een extra stukje van de actieve layout, met alle mogelijkheden en beperkingen van dien.

 

Wat ik vaak doe:

- in tabel X heb ik een portal die records van tabel Y toont en de relatie is altijd een 1:n koppeling tussen X en Y. De standaard situatie.

- Binnen de portal maak ik een knop met een script dat de primary key van Y met een Set Field naar een global field in X kopieert.

- het global field is gekoppeld aan een andere Table Occurrence van Y en toont dus via een 1:1 relatie maar 1 record, het 'actieve record' uit Y.

- de informatie uit het actieve record toon ik in een Popover die NIET in de portal zit. Omdat de popover de record niet in een portal laat zien kun je daar dus naar hartelust tabbladen en andere portals in opnemen.

 

De popover tover je tevoorschijn met een Go to Object [] in hetzelfde script als waarmee je de key uit Y naar de global kopieert.

Heeft nog twee andere voordelen: geen vermoeiende animatie van de popover en de popover verschijnt altijd op dezelfde plek in je layout.

 

HE

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...