Jump to content
  • 0

ODBC koppeling naar MS access eruit wat nu?

ovvk

Question

Posted

LS,

Situatie:

Mac os 10.10

FMPA 13.0v4

Actual tech ODBC access driver

Connectie test OK in ODBC manager

Connectie met DSN werkt goed met ODBC browser

Bij connect in Filemaker gooit FM error 117. Met de boodschap dat deze Database niet meer ondersteund wordt.

Vond in Filemaker document http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/6420 geen verwijzing naar ms Access meer terug.

Import in FM 13 via deze ODBC connectie werkt wel. (maar dat is lastig voor de bovenliggende applicatie)

Zijn er nog betere/andere technieken (desnoods PlugIns) beschikbaar die de MS Access database wel kunnen ontsluiten in Filemaker 13?

mvgr,

Cor

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat bedoel je met connect?

MsAccess is namelijk nooit ondersteund geweest met ESS (alleen maar MsSQL, Oracle, MySQL en lang niet alle versies daarvan) en via Import ODBC zeg je dat het werkt, wat werkt er dan niet dat volgens de specificatie van FM wél zou moeten werken?

• 0
Posted

Hi Menno,

Ik ging er vanuit, dat FM via een ODBC connectie gekoppeld aan een systeem DSN de access database kon benaderen.

Dat werkt dus niet (wordt niet ondersteund).

dus ik vroeg of er nog een andere manier was dan via een importslag (die overigens wel de ms-access database kan benaderen).

En dan gaat mij even niet om het feit of Filemaker het wel of niet ondersteund, maar of er wellicht een andere slimme oplossing is die ik (nog) niet gevonden heb.

mvgr,

cor

• 0
Posted

Je liet toch echt de indruk bij mij ontstaan dat je van mening bent dat dat ooit heeft gewerkt:

Bij connect in Filemaker gooit FM error 117. Met de boodschap dat deze Database niet meer ondersteund wordt.

Vond in Filemaker document http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/6420 geen verwijzing naar ms Access meer terug.

dus ik werd ff nieuwsgierig, vandaar mijn antwoord ;-)

maar of er wellicht een andere slimme oplossing is die ik (nog) niet gevonden heb.

Je kan toch een gerichte query loslaten via die ODBC-koppeling en dat in een hulptabel importeren? Dat kan je dan weer naar eigen inzicht verknopen met je bovenliggende toepassing. Als de data heel erg dynamisch is in de accessDB, dan kan je kijken of je alleen de wijzigingen ophaalt en die slim verwerkt ... je kan het zo gek en zo slim maken als dat je zou willen. "The sky is the limit" en die sky is eigenlijk jouw kennis van die specifieke accessDB, als je die gegevens en hun samenhang begrijpt, dan zal je het ook niet zo moeilijk vinden de juiste gegevens naar Filemaker te halen.

• 0
Posted

Menno,

Ja ik begrijp heel goed hoe ik via de importmethode de zaken moet stroomlijnen.

Had gehoopt op een slimme Plugin of workaround van iemand zodat ik minder tegen de grenzen van de import functionaliteit aanloop.

Bedankt voor het meedenken

cor