Ga naar inhoud
  • 0

ODBC koppeling naar MS access eruit wat nu?


ovvk

Vraag

LS,

 

Situatie:

Mac os 10.10

FMPA 13.0v4

Actual tech ODBC access driver

Connectie test OK in ODBC manager

Connectie met DSN werkt goed met ODBC browser

 

Bij connect in Filemaker gooit FM error 117. Met de boodschap dat deze Database niet meer ondersteund wordt.

Vond in Filemaker document http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/6420 geen verwijzing naar ms Access meer terug.

Import in FM 13 via deze ODBC connectie werkt wel. (maar dat is lastig voor de bovenliggende applicatie)

 

Zijn er nog betere/andere technieken (desnoods PlugIns) beschikbaar die de MS Access database wel kunnen ontsluiten in Filemaker 13?

 

mvgr,

 

Cor

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Menno,

 

Ik ging er vanuit, dat FM via een ODBC connectie gekoppeld aan een systeem DSN de access database kon benaderen.

Dat werkt dus niet (wordt niet ondersteund).

dus ik vroeg of er nog een andere manier was dan via een importslag (die overigens wel de ms-access database kan benaderen).

 

En dan gaat mij even niet om het feit of Filemaker het wel of niet ondersteund, maar of er wellicht een andere slimme oplossing is die ik (nog) niet gevonden heb.

 

mvgr,

 

cor

Link naar reactie
  • 0

Je liet toch echt de indruk bij mij ontstaan dat je van mening bent dat dat ooit heeft gewerkt:

Bij connect in Filemaker gooit FM error 117. Met de boodschap dat deze Database niet meer ondersteund wordt.

Vond in Filemaker document http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/6420 geen verwijzing naar ms Access meer terug.

dus ik werd ff nieuwsgierig, vandaar mijn antwoord ;-)

maar of er wellicht een andere slimme oplossing is die ik (nog) niet gevonden heb.

Je kan toch een gerichte query loslaten via die ODBC-koppeling en dat in een hulptabel importeren? Dat kan je dan weer naar eigen inzicht verknopen met je bovenliggende toepassing. Als de data heel erg dynamisch is in de accessDB, dan kan je kijken of je alleen de wijzigingen ophaalt en die slim verwerkt ... je kan het zo gek en zo slim maken als dat je zou willen. "The sky is the limit" en die sky is eigenlijk jouw kennis van die specifieke accessDB, als je die gegevens en hun samenhang begrijpt, dan zal je het ook niet zo moeilijk vinden de juiste gegevens naar Filemaker te halen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...