Ga naar inhoud
  • 0

zoeken in script


HansB2

Vraag

Ik heb in mijn database (Mac) mijn records diverse codes gegeven. Nu bij het zoeken wordt bij het zoeken door alle records gezocht. Ik wil alleen zoeken door pre-geselecteerde records, nl boekhandels die een code hebben van tm 100 (afn code). Ik heb nu dit geconstrueerd en loopt ie vast, dwz ik krijgen niet meer alle records te zien(ik moet fm uitzetten en dan weer aanzetten!?!?!

 

*set error capture [on]

*Enter find mode [pause]

*go to lay out ["Boekhandels Afnemers" (bhAfnemers)]

*go to field [bhAfnemers::AfnCode; Bh Afnemers::AfnCode < 100]

* Enter Browse Mode [Pause]

 

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb nu

*set error Capture [on]

*Go to layout ["Boekhandels Afnemers" (BhAfnemers)]

*Constrain Found Set (Restore)

*Enter Find Mode

 

Bij Constrain heb ik de parameter ingesteld voor boekhandels (<110)

 

en als ik de script uit voer en ik vragen naar alle boekhandels in een plaats krijg ik ALLES....

 

Is de volgorde van de opdrachten juist?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb precies gedaan wat je voorstelt maar dan krijg ik war lijky op een willekeurige keuze van records wel onder de 100 maar een fractie van wat er in de tabel staat!Ik heb ook geëxperimenteerd met de plaats van 'Enter find mode' en ook met het aan klikken van 'pause' button zodat ik mijn eigen keuze kan maken.

 

wat ik wil is:

ga naar de lay out Boekhandels Afnemers: Go to layout ["Boekhandels Afnemers"(BhAfnemers)]

dan alle records selecteren die voldoen aan Afn Code <100: Set fields [bh Afnemers::AfnCode < 100]

en dan zelf een keuze mogelijkheid invoeren: Enter FInd Mode [pause]

zoekopdracht uitvoeren: Perform find []

 

 

Als ik dit doe en een keuze maak en een plaats invul krijg ik het zelfde resultaat als dat ik een gewone find maak met de opdracht find/zoek boven in de algemene balk helemaal boven aan.....

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dit doen met:

 

*set error Capture [on]

*Go to layout ["Boekhandels Afnemers" (BhAfnemers)]

*Enter Find Mode

"set field [bhAfnemers::AfnCode; Bh Afnemers::AfnCode < 100]

Pauze/Resume Script [indefinitely]

Perform Find

 

Dus je gaat eerst in Find modus, zet alvast de AfnCode op <100 en wacht dan op een verdere input in een ander veld, waarna

je met return verdergaat en de find uitvoert.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Ruben,

 

Ik heb het geprobeerd maar krijg 0 resultaten....

 

Ik heb zitten denken wat ik eigenlijk zoek is een Layout vorm (van een record tegelijk) van geselecteerde/gefilterde records waarin kan werken.Dus een lijst van alleen boekhandels (<100) en dan daarin zoeken naar plaatsen met boekhandels. Ik heb al zitten neuzen in Missing Manual FileMaker 10, en de Filemaker Pro 10 maar ik weet niet precies naar wat ik moet zoeken...

 

Hans

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Ik heb wat voorbeelden gemaakt, je kunt een zoek doen waarbij je de AfnCode meegeeft,

je kunt ook een zoek doen waarbij je de zoekwaarde ingeeft in een globaal veld waarbij een script wordt gestart zodra je uit

het veld gaat, vergelijkbaar met een zoekopdracht in een browser.

Je kunt ook een script starten waarbij je via een dialoog vraagt om de plaats.

 

Groet,

 

Ruben

BhAfnemers.fp7

Link naar reactie
  • 0

Ik ga het weer proberen!

 

Ik wil een button maken op mijn BoekhandelAfnemer layout met een verwijzing naar een script die bh's selecteert met een code kleiner dan 110, en als ik op de button dan volgt er een script waarbij ik slechts een plaatsnaam hoef in te vullen en dan krijg ik op het scherm alleen de BOEKHANDELS (Afn code <110) te zien in die plaats....

 

Ik heb de bijgevoegde script geschreven en helaas ik krijg toch ALLE afnemers van die plaats te zien?!?!

 

Wat doe ik toch verkeerd

 

Dit is het script

Go to layout ["BoekhandelsAfnemers"(BhAfnemer)]

Go to field [bhAfnemers::AfnCode; Bh Afnemers::AfnCode = BhAfnemers::AfnCode < 110)

Enter Find Mode [Pause}

Perform Find[]

Go to Layout ["Boekhandels Afnemers"(BhAfnemers)

 

Het lijkt wat verwarrend maar de BoekhandelsAfnemers is de naam van de Layout, de tabel heet BhAfnemer (misschien moet ik daar toch wat aan doen!?)

Link naar reactie
  • 0

De tweede scriptstap:

Go to field [bhAfnemers::AfnCode; Bh Afnemers::AfnCode = BhAfnemers::AfnCode < 110)

is wat vreemd. Je kunt hier eugenlijk alleen een veldnaam invoeren. Hoe is bovenstaande tot stand gekomen?

 

Ik zou het iets anders aanpakken. Breng de user naar een layout met alleen een (nog te maken) globaal veld gPlaatsnaam, of gebruik een Custom Dialog met dit veld.

 

Als de user een plaatsnaam heeft ingevoerd, breng je die invoer naar een variabele $plaats

 

Daarna doe je in hetzelfde script een perform find [restore] met de volgende criteria:

 

find.jpg.f83df92109ff1ecc8bbfb27980d5e0d6.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...