Jump to content
  • 0

Dezelfde foto volgnummer

mouwen

Question

Posted

Beste Filemaker Goeroes,

Momenteel heb ik 2 knoppen in mijn document toegevoegd die ieder apart een container activeren. Met dit containerveld kan ik op de i pad een foto maken. Deze foto word dan aan filemaker toegevoegd en krijgt de code van de ruimte Dus Bijv. 001. Maar als ik in deze ruimte 2 x een foto wil, dus met de 2de knop. Dan overschrijft hij de eerste foto.

Wat kan ik aan mijn script toevoegen zodat als mijn foto dezelfde benaming hebben dat er bijvoorbeeld -1 of -2 achter de foto komt te staan. Een beetje het idee wat windows ook doet wanneer er een kopie wordt aangemaakt van een bestand.

Alvast bedankt en indien er nog vragen zijn dan hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De foto's die gemaakt worden worden opgeslagen in filemaker. Met welk stukje script kan ik ervoor zorgen dat ik die foto's naloop.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Als je de functie

GetContainerAttribute(  ; "filename" )

gebruikt kan je de bestandsnaam direct opvragen en bijvoorbeeld in een auto-enter-tekst-veld op ieder record (Foto) schrijven (net zoals je de ruimteID waarschijnlijk ook hebt vastgelegd). Daarna kan je alle foto's binnen één ruimte via een relatie op de ruimteID (Foto_ruimteID) aan elkaar koppelen tbv berekeningen.

Tenslotte draai je dan een lus waar je met

PatternCount ( ¶ & List ( Foto_ruimteID::BestandsNaam ) & ¶ ; ¶ & Foto::BestandNaam & ¶ )

kan testen of je bestandsnaam een duplicaat heeft of niet en kan je die eventueel aanpassen.