Ga naar inhoud
  • 0

Dezelfde foto volgnummer


mouwen

Vraag

Beste Filemaker Goeroes,

 

Momenteel heb ik 2 knoppen in mijn document toegevoegd die ieder apart een container activeren. Met dit containerveld kan ik op de i pad een foto maken. Deze foto word dan aan filemaker toegevoegd en krijgt de code van de ruimte Dus Bijv. 001. Maar als ik in deze ruimte 2 x een foto wil, dus met de 2de knop. Dan overschrijft hij de eerste foto.

 

Wat kan ik aan mijn script toevoegen zodat als mijn foto dezelfde benaming hebben dat er bijvoorbeeld -1 of -2 achter de foto komt te staan. Een beetje het idee wat windows ook doet wanneer er een kopie wordt aangemaakt van een bestand.

 

Alvast bedankt en indien er nog vragen zijn dan hoor ik die graag.

 

Met vriendelijke groet,

Mouwen

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de functie

GetContainerAttribute(  ; "filename" )

gebruikt kan je de bestandsnaam direct opvragen en bijvoorbeeld in een auto-enter-tekst-veld op ieder record (Foto) schrijven (net zoals je de ruimteID waarschijnlijk ook hebt vastgelegd). Daarna kan je alle foto's binnen één ruimte via een relatie op de ruimteID (Foto_ruimteID) aan elkaar koppelen tbv berekeningen.

Tenslotte draai je dan een lus waar je met

PatternCount ( ¶ & List ( Foto_ruimteID::BestandsNaam ) & ¶ ; ¶ & Foto::BestandNaam & ¶ )

kan testen of je bestandsnaam een duplicaat heeft of niet en kan je die eventueel aanpassen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...