TMR Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 Hallo allemaal, Kunnen jullie mij helpen hoe ik een wellicht eenvoudig probleem kan oplossen. In een bestand heb ik vorige jaar dagelijks aantallen ingevoerd van verbruik. Per dag wordt een een nieuw record aangemaakt waarop oa ook de datum op dd-mm-yyyy wordt ingevoerd. Nu wil ik ook het aantal verbruik per jaar kunnen zien. Het totaal heb ik berekend via Resumé gebaseerd op het veld aantal. Hoe kan ik nu een splitsing maken waarbij ik de telling van 2014 en 2015 apart kan zien? Graag zo ik jullie suggesties tegemoet. Quote Link to comment
0 Felix Posted March 23, 2015 Share Posted March 23, 2015 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 TMR Posted March 23, 2015 Author Share Posted March 23, 2015 Dank voor je antwoord. Als toevoeging op mijn vraag: op iedere pagina waar ik de gegevens invoer kan ik dus de totalen zien. Op deze pagina wil ik dus ook de uitsplitsing per jaar willen zien. Weet alleen niet hoe ik deze selectie kan berekenen? Quote Link to comment
0 menno Posted March 24, 2015 Share Posted March 24, 2015 Je kan dit laatste ook bereiken door subresumé's te gebruiken samen met summary-velden. Zie het bijgaande voorbeeld: Gemiddeld.fmp12Er worden bij de eerste keer opstarten eerst voor 2012-2015 een stel records aangemaakt en daarna gesorteerd, het sorteren zorgt dat de gemiddelden juist worden berekend. Quote Link to comment
Question
TMR
Hallo allemaal,
Kunnen jullie mij helpen hoe ik een wellicht eenvoudig probleem kan oplossen.
In een bestand heb ik vorige jaar dagelijks aantallen ingevoerd van verbruik.
Per dag wordt een een nieuw record aangemaakt waarop oa ook de datum op dd-mm-yyyy wordt ingevoerd.
Nu wil ik ook het aantal verbruik per jaar kunnen zien.
Het totaal heb ik berekend via Resumé gebaseerd op het veld aantal.
Hoe kan ik nu een splitsing maken waarbij ik de telling van 2014 en 2015 apart kan zien?
Graag zo ik jullie suggesties tegemoet.
3 answers to this question
Recommended Posts