Ga naar inhoud
  • 0

Container afbeelding openen op ipad


Zero55

Vraag

Ik plaats op de ipad via een script een afbeelding in een klein containerveld (externe opslag).

Als ik nu op het containerveld tap, dan verschijnt er een menu "Bekijken - Vervangen - Exporteren - Verwijderen". Met "Bekijken" wordt de inhoud van de container mooi op het scherm getoond.

Kan dit ook gescript worden ?? Ik wil namelijk dat als er iets in de container staat het onmiddellijk groter op scherm komt indien met op de container tapt. Welke scriptstap moet ik hiervoor gebruiken ??

Alvast bedankt !

 

Zo werkt het alvast niet :

If [isEmpty ( GetRepetition ( Unit Details::QC FotoConstructie Opzet ; Get ( ScriptParameter ) ) )]
Invoegen vanaf apparaat [unit Details::QC FotoConstructie Opzet[Get ( ScriptParameter )]; Type: Camera; Camera: Achterzijde; Resolutie: Normaal]
Else
Variabele instellen [$pad; Waarde:GetAsText ( GetRepetition ( Unit Details::QC FotoConstructie Opzet ; Get ( ScriptParameter ) ) )]
URL openen [$pad]
End If

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou een scriptrigger op het containerveld zetten 'OnObjectEnter' met het volgende script:

 

If [ Get ( ActiveFieldContents ) ≠ "" ]

Set Variable [ $path; Value:Get ( TemporaryPath ) & GetContainerAttribute(Get ( ActiveFieldContents ) ;"filename") ]

Export Field Contents [ “$path”; Automatically open ] End If

 

Deze kijkt of er iets in het huidige veld staat, en als dat het geval is, pakt 'ie de naam van het bestand en maakt een pad

aan in de tijdelijke map.

Daarna wordt de inhoud geëxporteerd en automatisch geopend.

 

Groet, Ruben

Link naar reactie
  • 0

Maak van de container een button door er een script aan te koppelen.

Het containerveld hoeft niet door de gebruiker gemuteerd te kunnen worden, daar zorgt het script wel voor.

 

Indien not isempty (containerveld) kan je naar een popover springen die de foto laat zien.

Indien isempty (containerveld) kan je middels "Insert from Device" direct de camera aanspreken.

 

Indien gewenst kan je ook in het scirpt achterhalen of je met een iPad of iPhone te doen hebt.

Dan laat je ook betere mogelijkheden over voor de Desktop gebruiker.

 

Indien een gebruiker alle opties open wilt houden om de container te bewerken, maak dan een apart veld op je scherm van de container zodat deze geen button hoeft te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het in eerste instantie werkende gekregen zoals Informatics voorstelde, maar waarom werkt dit niet op een gewone client ?

Daar krijg ik de melding "Foto kan niet op deze schijf worden gemaakt. Gebruik een andere naam, maak meer ruimte op de schijf, ontgrendel de schijf of gebruik een andere schijf."

 

Nota: ik heb hier ook te maken met een containerveld met 6 herhalingen...

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij werkt de functie "ActiveFieldContents" toch niet goed samen met repeterende containervelden.

Onderstaand script werkt op het openen van de foto na... dat krijg ik maar niet werkende.

 

 

Variabele instellen [$para; Waarde:Get ( ScriptParameter )]
If [isEmpty ( GetRepetition ( Unit Details::QC FotoConstructie Opzet ; $para ) )]
Invoegen vanaf apparaat [unit Details::QC FotoConstructie Opzet[$para]; Type: Camera; Camera: Achterzijde; Resolutie: Normaal]
Else If [GetRepetition ( Unit Details::QC FotoConstructie Opzet ; $para ) ≠ ""]
Variabele instellen [$pad; Waarde:Get ( TijdelijkPad ) & GetContainerAttribute ( GetRepetition ( Unit Details::QC FotoConstructie Opzet ; $para ) ; "filename" )]
Veldinhoud exporteren [“$pad”; Automatisch openen]
End If

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...