Ga naar inhoud
  • 0

zoekscript met vaste zoekvraag en input gebruiker


hgroenewegen

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Felix, dank voor je reactie. Beide zoekvragen (uit het script en door ingave van de gebruiker) moeten in één zoekvraag worden gesteld. De case is als volgt: gebruikers wordt gevraagd gegevens toe te voegen aan records met een bepaalde eigenschap. Zodra het script de records met de speciale eigenschap heeft geselecteerd, kan de bezoeker binnen deze verzameling een specifieke selectie maken. Andersom kan ook: de gebruiker vult een zoekterm in en het script combineert deze zoekvraag met 'de speciale eigenschap'. Met elegant bedoel ik dat de gebruiker niet belast wordt met vragen of handelingen die kunnen worden vermeden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruben, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie! In je voorbeeld biedt je een 'elegante' oplossing, zij het voor mij wat complex :|. Het veld 'afdeling' zou in mijn geval een vaste (automatische) zoekvraag moeten zijn. Waarna het veld 'naam' door de gebruiker ingevuld moet worden. In jouw voorbeeld moet het afdeling veld worden ingevuld. Ook het werken met globaal velden in deze maakt het, in mijn bestaande database, wat ingewikkeld. Ik loop tegen nog een vraag aan: is het mogelijk om uit een gevonden verzameling een beperkte index te krijgen? Ik bedoel: een lijst van termen uit een veld afgeleid uit de ontstane selectie (waardoor de lijst beperkt wordt tot termen die zich in de selectie bevinden)?

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruben, ik heb besloten er een 'tweetraps' raketje van te maken. Eerst een voorselectie in bestand één waarna de selectie in regels te zien is. Dan een script (achter een knop bij betreffend record) dat gegevens kopieert naar bestand twee en deze opent. Hierin kunnen dan de overige velden worden ingevuld. Een tweede bestand omdat exporteren vanuit herhaalde velden naar Excel problemen oplevert. Nogmaals dank voor het meedenken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...