Ga naar inhoud
  • 0

Mails blijven soms in concepten staan


Banach

Vraag

Beste forumleden. Bij een toepassing in Filemaker maak ik een email met een bijlage met gegevens vanuit Filemaker. Ik gebruik de sendmail scriptstap om de mail te versturen via Outlook 360. Dit is op een Macintosh Yosemite. In de scriptstap is de optie om te verzenden zonder dialoogvenster aangevinkt.

 

Het probleem is nu dat soms (in c.a. 10% van de keren) de mail niet verzonden wordt maar in de concepten van Outlook terecht komt. Dit is heel vervelend omdat ik dat niet altijd in de gaten heb en het toch wel degelijk de bedoeling is dat de mail direct verzonden wordt.

 

Is dit een bekend probleem? Wat doe ik fout? Is dit te corrigeren?

 

Met dank, Banach.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is ongetwijfeld de client die de instructie van FM niet helemaal goed opvolgt, vaak vanwege timing problemen.

Hoewel niet recentelijk meegemaakt is het mij niet onbekend (Outlook 2011 voor Mac ... zucht).

 

Is het nodig om de mail te versturen via de client?

Via SMTP kan het ook en dan is de client niet in staat roet in het eten te gooien.

En als je een kopie van de mail in die mailbox wil hebben kan je altijd een bcc naar dat adres invoegen.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0
Het verzenden via SMTP is inderdaad een optie. Probleem is wel dat deze mails verstuurd worden vanaf verschillende clients en dat het adres voor de bcc dus varieert. Een bcc naar een vast adres zou deze complicatie oplossen. Ik ga dit de gebruikers voorleggen. Bedankt voor de suggestie.

Gebruik een veld voor het BCC adres. In de gebruiker-tabel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...