Ga naar inhoud
  • 0

Opgelet met applicatie icon


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Misschien niet zo spannend, maar voor mij toevallig wel.

En handig om te weten.

 

In FM14 kan je een applicatie icon gebruiken om het overzicht van te openen bestanden fraaier te maken.

Echter is de opslag van deze icon niet goed geregeld.

 

Allereerst is na het toewijzen van een plaatje in versie 14 de zaak wel op orde. Zolang je versie 14 gebruikt gaat het goed.

Maar bij het openen in versie 13, verliest het bestand de link met het plaatje.

Als je daarna weer opent in 14, is het icon weer op de standaard Filemaker geplaatst.

 

Verder heb ik per ongeluk een veel te groot JPG bestand er in geplaatst.

Het FMP12 bestand is 10 Mb gegroeid.

Na verandering van het icon, blijft het bestand die vergroting houden, maakt niet uit wat ik er mee doe.

Hetzelfde plaatje nogmaals uploaden geeft wederom 10 Mb groei.

Met andere woorden, éénmaal er in geplaatst blijft er het nodige aan rommel achter.

Een zware reorganisatie met versie 14 lost de boel ook niet op.

 

En daar ben ik niet blij mee, aangezien ik diverse bestanden via internet aan mijn klanten aanbiedt.

Zomaar 10 Mb er bij, volslagen nutteloos.

 

't Is maar dat je het weet.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb net even een kleine test gedaan.

 

Heb een icoon van ruim 4 MB toegevoegd aan een nieuwe database. De database was inderdaad fix groter geworden.

Na het opnieuw toekennen van het standaard FileMaker icoon is het bestand weer gekrompen van 6 MB naar een kleine 250 KB.

 

Hetzelfde gedaan met een ouder bestand, maar dan zie je inderdaad een verschil. Je kunt het icoon wel terugveranderen naar het standaard icon, maar daarmee wordt het niet kleiner.

 

Nog een derde test laat zien dat er nog een extra variatie te vinden is. Door een kleiner custom icoon toe te voegen is het bestand uiteindelijk weer tot redelijke proporties teruggebracht. Oorspronkelijk was het 3,2 MB. Met het (te) grote icoon werd het 9 MB. Na het laden van het kleinere icoon bleef er 3,5 MB over.

 

Er is nog hoop...

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste had ik inderdaad niet gedaan...

 

Maar nu even een nieuwe test.

Nieuwe en bestaande lijken zich nu hetzelfde te gedragen.

 

Database geopend in 14.

Groot icoon toegevoegd.

Bestand gesloten (is nu 6 MB groter).

Database geopend in 13.

Bestand gesloten (grootte gelijk gebleven).

Database geopend in 14.

Klein icoon toegevoegd (het oude was niet meer zichtbaar).

Bestand gesloten (grootte is nu ca. 150 KB groter dan oorspronkelijk).

 

Conclusie in mijn testsituatie is dat het icoon vervangen kan worden door een kleiner exemplaar. Of dat in alle gevallen zo is weet ik helaas niet. Deze test is natuurlijk niet algemeen geldend, maar redelijk representaties. De database die ik gebruikt heb is er nog eentje van voor 12, dus die heeft al een migratie meegemaakt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...