Ga naar inhoud
  • 0

Email vanuit Filemaker 12


Urfried

Vraag

We hebben een evenementen registratie.

Wij willen vanuit het scherm alle deelnemers automatisch een email sturen, met daaraan gekoppeld een PDF.

 

Vanuit een script, gaat dit perfect, daar zit het probleem niet.

Echter als ik 1000 deelnemers, die ik wil mailen, dan krijg ik 1000 outlook schermen , die ik moet bevestigen.

Alle adressen in 1 variabele zetten en die dan versturen is ook geen optie.

 

Heeft iemand een idee, of ervaring, hoe dit aangepakt kan/moet worden.

Link naar reactie

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn een aantal mogelijkheden.

 

Je kunt de e-mail versturen zonder dialoog. Dan wordt de e-mail wel verstuurd via de client (bijv. Outlook), maar krijg je niet voor iedere e-mail een dialoogvenster.

 

Andere mogelijkheid is een plug-in gebruikben (bijv. mailit) om je mail direct vanuit FileMaker te versturen buiten de client om.

Dit heeft een aantal voordelen (ongetwijfeld ook nadelen). Je kunt bijvoorbeeld een log bijhouden van het verzend en je kunt meerdere attachments koppelen aan een e-mail.

 

Om het aantal berichten te verminderen kun je ook via een script een BCC-lijst maken van bijv. 10 of 20 adressen en deze dan via de BCC versturen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Waar ik met mijn provider tegenaan liep is dat een grote batch mails als spam gezien wordt. Via Mijndomein kon je (uit mijn hoofd) 200 mails per uur verzenden. Dit heb ik toen met een timer opgelost maar dat verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.

Wel handig om bij je provider te checken of er restricties zijn

Link naar reactie
  • 0

Hetzelfde los ik met de mailit plug-in op.

Door een loop te gebruiken doe het script een connect/disconnect, hierdoor wordt het gezien als een aparte mail (tot nu toe lukt dat in ieder geval prima).

 

Omdat dit wel een nogal langdurige cyclus kan worden ben ik wel bezig om het aan te vullen met verzending naar BCC-adressen. Daarbij maak ik gebruik van een BCC-lijst die ik bouw aan de hand van een instelbaar aantal adressen. Daarmee kun je de verzendtijd aanzienlijk verkorten. Vereiste is natuurlijk wel dat alle berichten hetzelfde zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak hiervoor gebruik van het online programma "Mailchimp" waarmee je gratis nieuwsbrieven kunt versturen naar max 2000 mailadressen. Met bijhorende statistieken. (Wie heeft hem geopend, wie heeft op een link geklikt, enz...)

Adressen zijn vauit filemaker gemakkelijk opà te laden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...