Ga naar inhoud
  • 0

Laatste event opzoeken


martindes

Vraag

Ik heb een veld met een event en een datumveld.

 

Ik weet hoe ik de datum van het laatste event kan opzoeken maar ik weet niet hoe ik dan ook het event zelf kan opzoeken.

 

Dus bijvoorbeeld.

Datum event = 15-11-2015

Event = Ontmoeting met Jan.

 

In één veld heb ik nu "Datum laatste ontmoeting" die ik met een max functie ophaal.

Hoe kan ik de naam "Ontmoeting met Jan" in een veld krijgen?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Datum alleen zal niet genoeg zijn om de ontmoeting 100% zeker te krijgen.

Dit gaat namelijk fout op het moment dat je meerdere ontmoetingen op één datum hebt.

Je zult het op een andere (zekerder) manier moeten oplossen.

Meer zekerheid kun je krijgen door ook de tijd in het verhaal te betrekken. Koppelen met de ontmoeting zelf heeft geen zin om dezelfde reden die ik hierboven aangeef. Bij meer ontmoetingen op één dag krijg je altijd de eerste ontmoeting en de Max functie werkt niet op tekst.

 

Maak een calculatieveld (stored) van de datum en tijd van de ontmoeting en laat daar de Max functie op los. Geeft nog steeds geen 100% dekking, maar de kans (zeker als je de enige gebruiker bent...) is beduidend groter dan wanneer je alleen de datum gebruikt.

De ontmoeting zelf kun je dan koppelen door de gevonden Max-waarde te koppelen aan het nieuwe veld.

Link naar reactie
  • 0

Idd Wolf, zo wordt het nog beter.

 

Nog maar even verder denken... Misschien i.p.v. datum een veld als timestamp inrichten en daarop koppelen?

Wat me trouwens ook op het idee brengt om evt. een relatie te leggen naar een uniek id van een persoon of een organisatie, zodat je ook via deze weg bij de juiste afspraken uitkomt.... mogelijkheden te over om relevante relaties te leggen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...