Ga naar inhoud
  • 0

zoeken duurt lang


mackerjack

Vraag

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vermoed dat er gezocht moet worden in ongeïndexeerde velden. Niet opgeslagen  berekeningsvelden kunnen een zoekactie enorm vertragen. Naarmate de berekening ingewikkelder is en/of het een gerelateerd veld betreft of een berekening aan de hand van niet-geindexeerde of gerelateerde velden is zal de zoekactie bij toenemend aantal records inderdaad steeds langer duren. Ook wil een sortering in de relatie van gerelateerde velden nog wel eens roet in het eten gooien.

Wellicht dat een enkel veld bij jou de boosdoener is. Wanneer dat niet direct duidelijk is kun je een kopie van de layout maken en daarop velden verwijderen en telkens de zoekactie even doen totdat de wachttijd drastisch verbetert.

Link naar reactie
  • 0

mijn hartelijke dank. ik ga op zoek. ik herinner mij inderdaad dat ik bij een of misschien wel meerdere berekeningsvelden de indexering had uitgezet omdat ik dacht dat die berekening niet bewaard werd en steeds opnieuw uitgevoerd. op zich klopt dat misschien maar in een index wordt het resultaat wel bewaard wat dus inderdaad veel tijd bespaard bij zoeken. ik heb daar dus niet goed bij nagedacht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...