Ga naar inhoud

MacOS Mojave


menno

Aanbevolen berichten

Volgens deze topic in de FmCommunity is de compatibiliteit nog niet OK. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar er zijn hier vast mensen die Mojave al hebben geïnstalleerd, dus ben benieuwd naar hun ervaringen. 

Ik begrijp uit de FMCommunity dat de updates voor FMS en FMPA gepland zijn voor November resp. December en dat FMS sowieso niet compatible is met Mojave .... uitkijken dus ;-) 

Er is ook nog een knowledgebase-artikel met info van FMI daarin wordt gebruik van FMS op  MacOS-Mojave afgeraden

Link naar reactie
  • Mojave is daar en wordt geleverd met elke nieuwe Mac
  • FileMaker is niet klaar voor Mojave, de client werkt, maar heeft issues, de server is helemaal niet klaar
  • FileMaker zal updates uitbrengen, meer dan een maand te laat
  • Mensen die FileMaker verdedigen, wijten dit aan een gebrek aan resources bij FileMaker
  • FileMakers omzet was ongeveer 35 miljoen dollar vorig jaar
  • Ik heb de laatste dagen een pak Mojave compatibilty updates geinstalleerd van bedrijven die maar een fractie daarvan omzetten
  • Blijkbaar communiceren die beter met Apple, en/of plannen ze hun resources beter
  • Dit zagen we van ver komen, want het is niet de eerste keer dat FileMaker veel te laat is hiermee
  • Kritiek geven op FileMaker wordt als onprofessioneel beschouwd... door FileMaker.
Link naar reactie

Voor gebruikers relatief weinig serieuze issues te melden buiten degene die FileMaker zelf aanhaalt.

Vanuit een developer standpunt raad ik de update naar Mojave stellig af indien mogelijk.

Op twee dagen al eindeloos veel issues tegengekomen. Vooral Interface gerelateerd (script workspace laat niet toe scripts aan te passen, lijst met layouts toont geen layouts, controls om venster te sluiten/hiden zijn niet zichtbaar...) 

Tijdelijke fallback naar FM16 helpt mij uit de nood bij meeste van bovenstaande issues.

Link naar reactie

Weet je zeker dat dit FM gerelateerd is? Heb je dit ook zonder plugins?

Ik werk al sinds juni met de 10.14 Beta en FM17,  tegelijkertijd ook nog op 10.13. Ik heb de problemen die beschrijft niet. Het enige probleem dat ik heb is in het editen van custom functions. Die redrawt niet lekker, maar dat is alleen op een 5k iMac, op mijnMAcBook pro heb ik dat niet.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...