Dvd_N Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Hoe zorg ik ervoor dat de datum in een veld die ouder is dan vandaag automatisch aangepast wordt naar de datum van vandaag? Quote Link to comment
1 Banach Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 If (test::datum < Get ( CurrentDate) ; Get ( CurrentDate); test::datum ) Je kunt ook nog aan een oplossing denken met een tweede, berekend, datumveld. Het originele veld gebruik je dan alleen nog voor invoer, het tweede veld voor de presentatie. Die berekening in het tweede veld is trouwens precies zo als hierboven. Je kunt ook het invoerveld bovenop het berekende veld plaatsen en het invoerveld verbergen met test::datum < Get ( CurrentDate) in de verberg voorwaarde van dat veld en het berekende veld verbergen onder de voorwaarde test::datum >= Get ( CurrentDate) Quote Link to comment
0 Banach Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Voer je dat veld in en wil je dat een verkeerde invoer automatisch wordt gecorrigeerd of gaat het om een veld dat al eerder is ingevoerd en dat nu zonder menselijk handelen automatisch op vandaag wordt gezet? In het eerste geval kun je dat met een berekening in de autoenter van de velddefinitie bereiken. In het tweede geval zul je b.v. bij openen van het bestand een script moeten laten draaien dat dit voor je doet. Quote Link to comment
0 Dvd_N Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Het is het tweede geval, ik heb al eens geprobeerd met een script maar dat werkte niet. Waarschijnlijk zat er een fout in het script. => If (test::datum < cur date ; Get ( CurrentDate)) Wat doe ik fout? Tnx! Davy Quote Link to comment
0 Dvd_N Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 Bedankt voor de info! Quote Link to comment
Question
Dvd_N
Hoe zorg ik ervoor dat de datum in een veld die ouder is dan vandaag automatisch aangepast wordt naar de datum van vandaag?
4 answers to this question
Recommended Posts