Jump to content
  • 0

Teller loopt lokaal door. Niet op server

marcelboot

Question

Posted

Ik merk iets verontrustends op Server17. Iemand die inlogt maakt twee records aan en als ik dan op afstand inlog zie ik de teller nog staan op twee records eerder. Dit lijkt zeer gevaarlijk. Wat kan hier aan de hand zijn? Contact met de server heel even weg??????

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoe staat het serienummer van dat veld ingesteld: Genereer "bij aanmaak" of "bij vastleggen"? Wat gebeurt er dan als jij zelf dan een record aanmaakt? Krijg je dan inderdaad dubbele nummers?

Wat bedoel je met inloggen? Gebruiken met Webdirect, Go, Advanced of om het even welke?

• 0
Posted

Het nummer wordt vastgelegd bij aanmaak. Het is nog nooit gebeurd dat er dubbele nummers werden aangemaakt en dat is al meer dan 20 jaar in deze database!

Ik log op afstand (VPN) in met mijn versie van Advanced 17

• 0
Posted

Dan is het waarschijnlijk alleen maar een weergave dingetje FM 17 leunt een stuk zwaarder op de lokaal gecachede gegevens dan vroeger om de UX zo snel mogelijk te houden. Op het moment dat je structurele aanpassingen doet (zoals een nieuw record aanmaken waardoor het serienummer wordt verhoogd) of wanneer je een zoek start op zo'n veld, wordt er er even gesynchroniseerd en geeft de teller je de juiste waarde.

Ik zie regelmatig dat portalen op de ene pc niet meteen worden bijgewerkt als iemand op een andere pc de gegevens aanpast en vastlegt. Soms moeten ze zelfs het record "verversen". Zoalng je geen dubbele id' etc. krijgt hoef je er geen zorgen over te hebben. Op momenten dat het correcte moet worden getoond, eventjes de layout/het record verversen, de prijs van sneller werken denk ik.